Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg til russebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by t97td View Post
    Hva er best:
    1:Parallellkoble spolene og seriekoble subbene
    2:Seriekoble spolene og parallellkoble subbene
    eller blir det likt?
    samme resultat
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Det er montert 16mm^2 kabler eller større som standard mellom batteriene og mellom dynamo og batteri. Blir det nødvendig å oppgradere?

Comment

Det blir litt mer avansert med to batterier.

1) Bør jeg gjøre TB3 på begge batteriene?
        2) Det er allerede en kabel mellom batteriene, naturligvis. Men jeg kan banne på at sist gang jeg så på denne, hadde den ingen sikring. Hvorfor er ikke sikring standard mellom batteriene? Det samme gjelder forøvrig mellom dynamo og batteri og.

Comment

bør gjøre på begge batterier. når du sier det var det ikke noen sikring på pluss mellom batteriene på sub'n min heller :S

Comment

Hvor lenge tror du jeg kan spille på to fulladede batterier? Med dansevolum, bil (dynamo) avslått.

Selvfølgelig helt umulig å gi et nøyaktig tall, men noen estimater? 2 timer? 4 timer? 6 timer?

Comment

usikkert og si men skal du gjøre det mye kan det være greit og ga eb skille rele så du kun tømmer et batteri

Comment

Kan jo faktisk kjøpe 4 brukte bilbatterier på bilhøggeriet for samme pris som en ny batteriseparator/skillerele. Kanskje kan vi kjøpe et ekstra batteri eller to til backup om vi kom til å kjøre batteriene tomme. Disse må da lades hjemme. Da slipper jeg ihvertfall å modifisere den originale kretsen.'

EDIT: Når jeg tenker meg om.. Det finnes kanskje skillerele originalt på biler med to batterier?

EDIT2: Vil denne fungere som en vanlig bryter som kortslutter kretsen på ON og bryter den på OFF?
                Last edited by t97td; 31-03-2011, 21:05.

Comment

kan gjøre det så enkelt at du har en hovedstrøms bryter og setter på start batterie og bare vrir denne over når du står stille og spiller, vel vel den billigste løsningen på det

Comment

Originally posted by petteraldo View Post
                    kan gjøre det så enkelt at du har en hovedstrøms bryter og setter på start batterie og bare vrir denne over når du står stille og spiller, vel vel den billigste løsningen på det
                    Ja, det jeg tenkte på. Vil den på linken over fungere, eller må jeg montere en slik?
                    Er ikke sikker på om den over er en bryter eller ikke ...

Comment

Originally posted by GENEXXA
                      TB3 er og oppgradere kabel størrelsen i motor rommet, uavhengig hvor mange batteri man har.....
                      Det skal være sikring mellom batteriene, en ved det første, og en ved nr 2.

Når det kommer til hvor lenge du kan spille høyt med bilen avslått, kommer helt ann på hvor store batteri du har.
                      Ja, jeg er klar over det, men bør jeg for eksempel trekke felles jording mellom batteriene? Bør jeg trekke jording til motorblokk for begge? Bør jeg trekke kabel fra dynamo til begge batteriene? Osv..
                      Det jeg planlegger å gjøre er å:
                      Ny kabel, 22mm^2 mellom batteriene (med en sikring i hver ende)
                      Ny kabel 16mm^2 mellom dynamo og det batteriet som allerede er tilkoblet dynamo (med en sikring i batterienden)
                      Ny 16mm^2 kabel mellom blokk og batteriet som allerede er tilkoblet blokken (uten sikring)
                      Nye 16mm^2 kabler fra batteriene til et felles jordingspunkt.

Har dere tips til hvor jeg kan skaffe kabler? På knoxen (bilopphøggeren) kanskje? Biltema selger ikke lenger i metervare (maks lengde: 0.6 meter), og bilradiobutikker har en forferdelig meterpris.. Kabel er kabel, trenger ikke high-tech oksygenfritt kobber fra Sør-Østlige Brasil med dobbel skjerming gummiert under måneskinn av 16-årige budeier utivklet med nanoteknologi av verdens fremste genmanipulerte forskere.

Comment

Originally posted by t97td View Post
                        Ja, det jeg tenkte på. Vil den på linken over fungere, eller må jeg montere en slik?
                        Er ikke sikker på om den over er en bryter eller ikke ...
                        greit og bruke den du linker til her, så kan du ha den inni bilen og slipper og gå under panseret hver gang

Comment

Originally posted by petteraldo View Post
                          greit og bruke den du linker til her, så kan du ha den inni bilen og slipper og gå under panseret hver gang
                          Tenker du å montere den i torpedoveggen, eller å trekke alle kabler som går til plusspolen på batteriet tilkoblet startmotoren inn i førerkabinen?

Comment

kan strekke + mellom batteriene inn i kupen via den. sett den hvor du føler for eller kan du trekke minus på start batteriet til den og så fra den og rett i chassie, er noen måter og gjøre det på

Comment

Ah takk. Får se hvordan jeg velger å gjøre det. Noen som allikevel har estimater på hvor lenge jeg kan spille med to fulladede batterier? Kapasiteten mellom batterier er jo i utgangspunktet ganske lik, gå ut i fra 60 Ah på hvert batteri.

Comment

Lurer fortsatt på hvor jeg kan få kjøpt billige strømkabler, 16-24mm^2 eller lignende.

Comment

Working...
                                X