Originally posted by t97td
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anlegg til russebil
Collapse
X
-
Det blir litt mer avansert med to batterier.
1) Bør jeg gjøre TB3 på begge batteriene?
2) Det er allerede en kabel mellom batteriene, naturligvis. Men jeg kan banne på at sist gang jeg så på denne, hadde den ingen sikring. Hvorfor er ikke sikring standard mellom batteriene? Det samme gjelder forøvrig mellom dynamo og batteri og.
Comment
-
Kan jo faktisk kjøpe 4 brukte bilbatterier på bilhøggeriet for samme pris som en ny batteriseparator/skillerele. Kanskje kan vi kjøpe et ekstra batteri eller to til backup om vi kom til å kjøre batteriene tomme. Disse må da lades hjemme. Da slipper jeg ihvertfall å modifisere den originale kretsen.'
EDIT: Når jeg tenker meg om.. Det finnes kanskje skillerele originalt på biler med to batterier?
EDIT2: Vil denne fungere som en vanlig bryter som kortslutter kretsen på ON og bryter den på OFF?Last edited by t97td; 31-03-2011, 21:05.
Comment
-
Originally posted by petteraldo View Postkan gjøre det så enkelt at du har en hovedstrøms bryter og setter på start batterie og bare vrir denne over når du står stille og spiller, vel vel den billigste løsningen på det
Er ikke sikker på om den over er en bryter eller ikke ...
Comment
-
Originally posted by GENEXXATB3 er og oppgradere kabel størrelsen i motor rommet, uavhengig hvor mange batteri man har.....
Det skal være sikring mellom batteriene, en ved det første, og en ved nr 2.
Når det kommer til hvor lenge du kan spille høyt med bilen avslått, kommer helt ann på hvor store batteri du har.
Det jeg planlegger å gjøre er å:
Ny kabel, 22mm^2 mellom batteriene (med en sikring i hver ende)
Ny kabel 16mm^2 mellom dynamo og det batteriet som allerede er tilkoblet dynamo (med en sikring i batterienden)
Ny 16mm^2 kabel mellom blokk og batteriet som allerede er tilkoblet blokken (uten sikring)
Nye 16mm^2 kabler fra batteriene til et felles jordingspunkt.
Har dere tips til hvor jeg kan skaffe kabler? På knoxen (bilopphøggeren) kanskje? Biltema selger ikke lenger i metervare (maks lengde: 0.6 meter), og bilradiobutikker har en forferdelig meterpris.. Kabel er kabel, trenger ikke high-tech oksygenfritt kobber fra Sør-Østlige Brasil med dobbel skjerming gummiert under måneskinn av 16-årige budeier utivklet med nanoteknologi av verdens fremste genmanipulerte forskere.
Comment
-
Originally posted by petteraldo View Postgreit og bruke den du linker til her, så kan du ha den inni bilen og slipper og gå under panseret hver gang
Comment
-
kan strekke + mellom batteriene inn i kupen via den. sett den hvor du føler for eller kan du trekke minus på start batteriet til den og så fra den og rett i chassie, er noen måter og gjøre det påspiller: pioneer p88
front: Hertz MLK 165
sub: polk sr104 x2
forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501
Comment
Comment