Jeg lurer også på hvor jeg kan kjøpe en billig strømfordeler/distribusjonsblokk med 1x21mm^2 inn og 2x21mm^2 ut. Da slipper jeg unna med færre sikringer.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anlegg til russebil
Collapse
X
-
Originally posted by t97td View PostEr ingen Refa i Stavanger. Hvilken type butikk er det? Muligens varhaug elektro-diesel har.
Av interesse, hvorfor tilsvarer 50mm^2 i elektro 35mm^2 i bilstereo? Virker merkelig ...
Angående kabel og sikringer og greier. Du har vel ikke tenkt på å bare bruke en ren kobberskinne som fordelingsblokk istedenfor å måtte ty til ferdig løsninger. Angående kabler så har lydibilen jævlig billig 50 kvadrat.
Ta turen innom meg så kan jeg se på mirakkelet bor på tjensvoll om det skulle være av interesse så kan du få se hva slags kabel typer det er, har 70kvad, 50 kvad, 25 kvad, 16 kvad, 8 kvad liggende til visning. Ingenting til salgs vel og merke. Har du vurdert biltema kabel? Fungerer helt knall, det er trossalt en russebil.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostFor i Genexxa sitt huet så tenker ikke han hvor tjukke kordellene er og slik. Grunnen til at en bilstereokabel er tjukkere enn en elkabel er fordi kordelene i en bilstereokabel er mye tynnere som gjør at den er mer fleksibel. Kvadratet blir fremdeles det samme uansett om selve kabelen er tjukkere eller ei
Angående kabel og sikringer og greier. Du har vel ikke tenkt på å bare bruke en ren kobberskinne som fordelingsblokk istedenfor å måtte ty til ferdig løsninger. Angående kabler så har lydibilen jævlig billig 50 kvadrat.
Ta turen innom meg så kan jeg se på mirakkelet bor på tjensvoll om det skulle være av interesse så kan du få se hva slags kabel typer det er, har 70kvad, 50 kvad, 25 kvad, 16 kvad, 8 kvad liggende til visning. Ingenting til salgs vel og merke. Har du vurdert biltema kabel? Fungerer helt knall, det er trossalt en russebil.
Angående å bruke en ren kobberskinne som fordelingsblokk, tenker du bare to stk kobberplater som skrus i sammen med kablene i mellom? Tenkte på dette som en løsning, men var litt i tvil ettersom hele fordelingsboksen da vil være uisolert og lede strøm, noe kan være farlig med fulle russ ...
Kan sikkert komme en tur ned til deg når anlegget har ankommet og er montert, jobber du hos LiB eller noe slikt?
Comment
-
jobber som flymotormekaniker. kan se om jeg har noen kabler liggende eller no. Ang uisolerte kobberskinner, teip eller mdf boks. Er trossalt en russebil =pRing 99521108 så ser vi =)Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Flott! Har mottatt subbene i dag, 4-kanaleren + høyttalerelementene kommer på mandag/tirsdag, subwoofersterkeren burde også komme i begynnelsen av neste uke Da kan jeg komme en tur innom, etter jeg har gjort mesteparten av arbeidet.
Ble også litt i tvil om subwooferkassen er sterk nok til elementene. Det var ikke jeg som bygde den, noen kompiser fikk gratis MDF rundt 1 cm tykkelse, lurer på om det blir litt tynt til slike beist ... Kassen er allerede bygget, muligens den må forsterkes.
Comment
-
Hva med å bruke vinkelbeslag inne i kassen? Dette i tillegg til doble sammenlimede 12mm MDF-plater. Skal en tur ut til byggmiks i dag, skal se hva jeg kan plukke med meg av gratisdeler
Comment
-
Kassen er ferdig, og to av høyttalerene er montert. Har fått alt utenom monoblokken, forhåpentligvis kommer den i morgen. Hvis ikke må jeg vente til tirsdag! :O
Basskassen ble veldig bra. De to 8 tommerene fra pioneer spilte veldig mye bedre enn jeg trodde.
Comment
Comment