Vil en slik forsterker kunne dra to stk PP-SW150? Finnes det folk her inne som er villige til å regne ut mål på en eventuell kasse? Er mer en hendig nok til å bygge en kasse, men må vite om det skal være hull, plassering på hull, diameter på hull, størrelse på kasse, demping osv.
Spørsmålet om forsterkeren er sterk nok står fortsatt. 15-tommerene er jo ikke særlig mye dyrere enn tilsvarende 12", men vil forsterkeren klare å drive det uten at det virker slapt?
Hadde tatt subbene i seriekobling. fått den i 2ohm.
litt ufullstendig forklaring da greit og serie koble spolene og få hver sub på 4 ohm, så parralel koble subbene og få 2 ohm seriekobler du hele veien får du jo 8 ohm (dobble spoler vettu)
spiller: pioneer p88
front: Hertz MLK 165
sub: polk sr104 x2
forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501
Ja, du dobler følsomheten med 2 stk, men så spørs det jo hva utgangspunktet er da. Så om det er bedre vet jeg ikke, for Fusion har jeg ikke peiling på, jeg vet bare at REn funker
Jeg kjenner ikke til de JBL-forsterkerne, men jeg hadde kanskje prioritert kraftigere forsterkere heller enn dyrere subber. Men da er du mer avhengig av å justere det riktig for å ikke brenne spolene.
forsterkeren funker den, siden du får en grei pris på den ville jeg nok gått for den, er jo bare en russe bil så spørrs jo hvor mye du gidder bruke på det.
2 blir ikke dobbelt så høyt men ja en god del høyere
spiller: pioneer p88
front: Hertz MLK 165
sub: polk sr104 x2
forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501
litt ufullstendig forklaring da greit og serie koble spolene og få hver sub på 4 ohm, så parralel koble subbene og få 2 ohm seriekobler du hele veien får du jo 8 ohm (dobble spoler vettu)
Hva er best:
1:Parallellkoble spolene og seriekoble subbene
2:Seriekoble spolene og parallellkoble subbene
eller blir det likt?
Noen tips om plassering av høyttalere?
* Subbene skal være plassert bak i bagasjerommet
* Det skal ikke være høyttalere fremme ved fører- og passasjersetet
* Det skal være 4 stk (2 sett) med 8 tommere.
Det er en fireseter og en treseter vendt mot hverandre bak. Jeg tenker å ha ett sett under føttene montert i platene under setene, men er usikker på hvor jeg skal ha det siste settet.
Slik skal det ene settet være montert:
Comment