Announcement

Collapse
No announcement yet.

God nok jording?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• God nok jording?

hei.har begynt smått med min chrysler stratus 98 mod 2.0LE.har slengt inn et test anlegg bare for å se sånn ca bass som kom inn i cupeen for morro skyld.borra et hull og lagde en ny jording i bagasjen i det blekket hvor bak lys jordinga er.var det stedet som egentlig passa best også med forssterker plassering pluss at jeg skal etterhvert ha et batteri baki også.men lurer egentlig på om det er god nok jording for en dynabel bf7501 eller et batteri?har somregel brukt sete belte festet som jordings punkt men prøver heller noe nytt nå mvh kim

http://s950.photobucket.com/albums/a...=nyjording.jpg

http://s950.photobucket.com/albums/a...t=DSC01508.jpg
    Last edited by kimafro; 26-03-2011, 00:23.

nyere biler er ofte limt/punktet sammen, og da er det ikke så veldig mye som er i kontakt mellom diverse deler, men er vanskerlig å si utifra bildet, kan være det er en god jording, men sellepunktet er alltid god jording, pga de skal tåle MANGE kg trøkk, og er dermet festet godt til resten av bilen.
    | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

Comment

Ville ikke satset på det der...
      Om den ampen kommer inn på pulten min med svidd strømforsyning, så blir jeg ikke overrasket...

Bruk beltefestet, eller aller best - trekk en minuskabel rett til batteriet.

Er igrunn en enkel greie å tenke seg.. Du har 50mm2 kabel, som festes i 0,7mm plate. Hvor mange kvadrat har man der?
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

takker for svar.var egentlig det jeg tenkte på joakim,har brukt sete belte feste vaneligvis,og har fungert toppers.da skal jeg ut etterpå og bytte om vet hvor viktig jordinga er og har brent et par forsterkere på det før.så den slurver jeg ikke med mvh kim

Comment

Working...
        X