Jeg misstenker at batteriet mitt ikke er helt på topp om dagen ( Apollo A-1750)
Hadde det inne på reklamasjon, men de påsto det ikke var noe galt med det.
Nå har jeg gjort litt tester, og det virker som at det holder godt på spenningen når det er toppladet, men så fort det har vært i bruk en liten stund faller spenningen drastisk. Da dette er vanskelig å måle sikkelig på bilstereo så gjorde jeg en annen test:
Jeg toppladet det, så koblet jeg på 2 stk tusenmetere jeg hadde liggende (2x55w)
Resultatet ble da som følger(tiden er tid lysene har stått på):
0 min - 13,2V
1 min - 12,45V
2 min - 12,35V
30 min - 12,2V
85 min - 11,9V
155 min - 8,6V
210min - 8,4V
Som dere ser så sank det drastisk etter ca 2,5 timer. Dette er ett 70 AH batteri, og ved 110w trekk så skal det teoretisk sett holde i ca 7-8 timer.
Så spørsmålet mitt er vel da:
Er dette en halvveis teori, eller kan jeg konkludere med at batteriet er deffekt?
Hadde det inne på reklamasjon, men de påsto det ikke var noe galt med det.
Nå har jeg gjort litt tester, og det virker som at det holder godt på spenningen når det er toppladet, men så fort det har vært i bruk en liten stund faller spenningen drastisk. Da dette er vanskelig å måle sikkelig på bilstereo så gjorde jeg en annen test:
Jeg toppladet det, så koblet jeg på 2 stk tusenmetere jeg hadde liggende (2x55w)
Resultatet ble da som følger(tiden er tid lysene har stått på):
0 min - 13,2V
1 min - 12,45V
2 min - 12,35V
30 min - 12,2V
85 min - 11,9V
155 min - 8,6V
210min - 8,4V
Som dere ser så sank det drastisk etter ca 2,5 timer. Dette er ett 70 AH batteri, og ved 110w trekk så skal det teoretisk sett holde i ca 7-8 timer.
Så spørsmålet mitt er vel da:
Er dette en halvveis teori, eller kan jeg konkludere med at batteriet er deffekt?
Comment