Noen som kan hjelpe meg å gjøre om 4" aeroport til slisseport? Ene siden skal være 40 cm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Slisse/slottport hjelp.
Collapse
X
-
Slisseport og aeroport er to forskjellig saker. test ut med en slisseport på 3.92cm (skal i teorien tilsvare 2x 4" aeroporter) i bredde og 40 cm i høyde.
Jeg sleit ikke med portstøy ifra en porta kasse med 15"er i... Hadde da 200cm2 slisseport på total lengde på 28cm i en 100 liters kasse som gav en tuning på ca 37 hz hvis uTor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Hmm, hva slags element er det? skal finne ut en liten sak til deg
og hva slags forsterker er det du skal mate disse 15"erne?Last edited by Tor Ølberg; 16-04-2011, 00:15.Tor Martin Ølberg
Comment
-
Kjør portareal på ca 200cm2. Med en høyde på 40cm vil du da få en portbredde på 5cm på hver side. portlengden skal da være 27cm. Hvis du vil ha tynnere port så blir portlengden mindre. si feks 150cm2 port så blir portbredden 3.75cm og portlengden blir da 18.29cm.Tor Martin Ølberg
Comment
-
hmmm. hvis du kjører portareal på 200cm2 med 27 i portlengde så vil den ta opp ca 5-6 liter per kammer. Elementet vil jeg ANTA tar ca 5-10 liter. Så hvis jeg var deg ville jeg kjørt 115literskammer med 200cm2 portareal og 27 i portlengde med 5cm portbredde hvis porthøyden er 40cm. (Nå har jeg ikke tatt med tjukkelse på mdf eller noe i den duren).
Kjørte selv her idag en 110 liters kasse med 200cm2 portareal tuna til 37 hertz (audio system hx15 plus), med 400 lusne watt så rista hele russebilen, selv om kassen var ghettoskrudd ;pTor Martin Ølberg
Comment
-
Her var det mye meninger!
ES 15 i 100 liter reflekskasse med 200cm2 port, 27cm lang gir deg et 60Hz monster!
Skal du spille musikk på dette har du to valg i mine øyne: Droppe porten og kjøre lukket eller doble den portlengden til 54cm.
(alternativt kjøre 150cm2 port, 42cm lang)
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
Comment