Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine PXA-701 på carputer uten headunit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alpine PXA-701 på carputer uten headunit?

Jeg vurderer å kaste ut spilleren (Alpine 9855r) , og kjøpe en PXA-701 (med kontrollenhet) isteden og koble direkte på carputeren.
    Grunnen er både plassbesparelse (har dårlig med plass, og kontrollenheten er mindre enn spiller), samt bedre justeringsmulgheter.

Ett par spørsmål

- Kan denne kobles optisk direkte på carputer, eller må jeg bruke RCA?
    - Har PXA-701 mulighet for volum kontroll? Jeg er litt avhengig av dette, da jeg ikke liker å justere volum via touch skjermen
    - Om jeg har forstått riktig så kan man kjøre 4-veis aktiv deling på en PXA-701?
    - Eventuellt andre kommentarer på om dette er en god ide eller ikke.

Du kan bruke den som du tenker med optisk inn, om du har RUX...
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Så lenge du skaffer deg RUX, kontrollenheten, så vil det funke.

Da kan du kjøre optisk inn på H701 og styre volumet fra RUX'n (samt tidskomp, eq osv.).
      4 veis aktiv deling er ikke noe problem.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Ok, høres bra ut. Satser nok på å anskaffe en slik da.

Hvordan er det om jeg skal delta på konkuranser uten cd spiller?

Kan vel kanskje alternativt koble på en USB CDrom (?)

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
          Ok, høres bra ut. Satser nok på å anskaffe en slik da.

Hvordan er det om jeg skal delta på konkuranser uten cd spiller?

Kan vel kanskje alternativt koble på en USB CDrom (?)
          Om du skal delta i emmakonkurranser, må du enten kunne spille av cd, eller ha tilkobling for iPod (som holdes av Emma). USB CDROM er nok ikke så dumt...
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Hjertelig takk for svarene. Bestilte meg en pxa-700 på ebay. Av av alt jeg søkte på nett så virket det som den var helt lik 701, bare at den ble solgt sammen med kontrollenheten.

Comment

så ikke dette før nå men bit one har en bedre dsp processor og krets layout men alpine har bedre utgangs ic´r, men 701 har en analog mixer i high pass delen som forringer den utgangen -den mixeren skal bringe stemmen fra gps´n... det blir nok bra uansett tenker jeg

god påske !!
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Bit one er vel ofte plaget med støy?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

ikke så jeg kjenner til men kanskje andre? kjetil har vel brukt den en del har jeg inntrykk av? men er vel litt ot nå

Comment

Mens vi er OT. Får ikke sendt melding til deg matador,inn boksen din er full :P

Lurte på om du ved leilighet kan ta en ny titt på forsterkeren min. Har desverre ikke fått rota meg til å teste den før nå, men det er fortsatt samme støyen på den.

Men er uansett ikke så mye stress, jeg kjøpte meg jo en til, så jeg klarer meg

Comment

ja self muligens vi skal en tur til geilo og stå litt på slalom -sender en pipp om det blir noe av så kan jeg ta den med i forbi farta

god påske!!

Comment

Flotte greier, takk i like måte

Comment

Working...
                        X