Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD1515 Vs B2AUDIO ES15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DD1515 Vs B2AUDIO ES15

Hei, skal ha en stk 15" sub i bilen og tror valget vil stå mellom 1515 og ES15, ser at følsomheten er 89 db på 1515 og 92 db på ES15, er da ES15 veldig mye mer lettdrevet ?. Prisen på disse elementene er så og si lik, men 1515 kan skaffes med dual 4ohm kontakter og det er jo en fordel når en skal ha kun en basser for da blir utvalget av forsterkere litt større, mens ES15 kun kommer i dual 2ohm og da må jeg ha en forsterker som er stabil i 1 ohm. Har egentlig 2 stk 15" kicker comp liggende som er nye, men tror jeg selger de til min sønn for jeg har lyst på noe "annet", en subwoofer som evt kan spille dyyypt og med litt SQ. Håper det er noen med erfaring ang disse subbene. Takker for alle svar. PS forslag til kassestørrelse er velkommen, satser mest på stram kontant bass og ikke SPL.

har hatt 2 stk es15 i bilen en stund og nå har jeg 4 stk i vegg! og at du får mye for pengene er heelt sikkert spiller ganske så dypt og ikke minst høyt nå bruker jeg bare en rockford t20001bd på alle 4 subbene, da min forrsterker er på rep! og den driver dette helt greit! veldig lettdrivde subbere! har 3 slike subbere til salgs btw
    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

Eller hvis du har en 2 kanals, så kan du vanligvis kjøre i 2 ohm stereo.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

Comment

Her har du vel funnet fram til to elementer som er stikk motsatt, når det gjelder hva de trives i av kasser.
        1515 bør ha porta og ES15 trives best i lukka, etter hva jeg kan tyde.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Working...
        X