Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 2-DIN spiller, hvor finner man dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alpine 2-DIN spiller, hvor finner man dette?

Jeg vurderer sterkt å kjøpe 2-din spiller med touch-skjerm når jeg skal kjøpe ny spiller. Har kikket en del på Pioneer AVH-3300BT http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736 men siden jeg skal ha Alpine forsterker og sub (og etterhvert resten av høytallerene) tenkte jeg å sjekke opp Alpine-spillere, men må innrømme at jeg har liten kjennskap til deres spillere.

Jeg finner noen 2-din "vanlige" spillere, men ikke mange med skjerm og touch som ikke koster 8-10000,-

Har dere noe å anbefale her?

Ser for meg å ikke bruke mer enn 4000,-

Ingen? *titegn*

Comment

Tviler på at du finner en ny spiller fra Alpine med de mulighetene til den prisen..
      Brukt er jo et alternativ da?
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Så Alpine har ikke spillere i denne prisklassen? Trodde ikke de var noe særlig dyrere enn f.eks Pioneer.

Har også vurdert brukt og ser ut til at det er det jeg må satse på om disse spillerene ligger på 8-10.000,- nye.

Comment

Et alternativ her: Alpine IXA-404R- Digital media receiver - Dog ikke helt slik du er på jakt etter tror jeg.

Neste fullverdige alternativ fra Alpine er vel denne: Alpine IVA-W502R
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Her er det et klassisk eksempel på hva "noname" spillere gjør med markedet til de store leverandørene som står for gode produkter med god kvalitet...

Kan jo begynne med å nevne at med mindre di VIRKELIG ønsker å ha alt i samme merke, så vil ikke en Alpine spiller til Alpine høyttalere spille noe bedre/dårligere enn om du hadde brukt en Pioneer eller Kenwood...

Som nevnt så får du ikke Alpine 2-DIN (med skjerm vel og merke) til under 4000,- med mindre det er brukt utstyr eller om du har gullhår og snubler over et konkurs-salg/lagertømming osv...

Når det er sagt så kan jeg på det varmeste anbefale den Pioneer'en du har linket til!

Og for guds skyld, kjøp en Pioneer, Alpine eller f.eks Kenwood, i stede for de "superspillerne" du finner på finn.no med GPS, 3-linje-ut, DVD osv til 3000,- for det kommer tilbake og hjemsøker deg, merk mine ord.... (har desverre alt for mange eksempler på bekjente som sliter med billigspillerne sine, support og reklamasjon ler enkelte useriøse forhandlere av osv...)

Lykke til med valget
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Vel, jeg kan nesten garantere at det blir enten Pioneer eller Alpine. Har hatt 2-3 Pioneer spillere og vært storfornøyd, men siden resten skal bli Alpine lurte jeg på å teste ut spiller her også, siden jeg vet at disse i aller høyeste grad leverer kvalitet.

Comment

Jeg var veldig fornøyd med AVH-P4000DVD. At det er bedre lyd i en tilsvarende spiller fra Alpine kan hende (særlig med Imprint!), men de har vel strengt tatt ikke noe tilsvarende i samme prisklasse. Syns for min del at lyden var upåklagelig til prisen. Dog - jeg kjøpte den fra USA, og betalte ikke 5 lapper eller hva som var veil.

Hva med Kenwood? Tror de har en del, men ikke snøring på hvordan de låter. Sikkert ikke dritt! Hør med forumets eier!

Ligg for all del unna JVC, forresten. Har gitt dem en sjanse for mye - søppel!

Comment

Sender deg en PM med en spiller jeg har liggende, kanskje den kan være av interesse.
                  Sture Vedal

Comment

Working...
                  X