Announcement

Collapse
No announcement yet.

billigalternativ til splen/dynaliner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • billigalternativ til splen/dynaliner?

    As topic says, noen som vet om noe som duger? Helst noe som finnes på lokale sjapper (biltema/clas/trevare etc)

    Anyone?

  • #2
    Hva er billig? Jeg syns bilstereosenteret.no sin Silent Coat er veldig billg, og den er superbra: http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=473. Trenger ingen varmepistol e.l. for å montere. Bare rens godt med bremseskiverens e.l. først, så sitter det som et skudd!

    Comment


    • #3
      Nå snakker jeg om akustisk dempende skummatter som man bruker OPPÅ butylmatter. Splen og dynaLINER (ikke dynamat) er eksempler på slike, men ingen leverandører har disse lokalt her. Så det jeg leter etter er lignende matter som gjør noenlunde samme jobb.

      Comment


      • #4
        My bad! Litt rask der. Men samme sjappe har produktet Noise Isolator fra samme produsent. Ca. 500 kr/kvm for 12 mm. Ikke superbillig, men billigere. Mye av det Biltema i.l. fører er skummelt mtp. rust.

        Comment


        • #5
          JYSK har liggeunderlag i både 5 og 12mm, og de gjør i veldig store trekk samme nytten som Splen, er av typen closed cell foam. Man må lime dem selv da. Koster 99kr for en matte på 70x200cm i 12mm, 49 for 5mm. Har selv 2 lag Damplifier Pro i hele bilen, og 1 lag med 12mm av denne matten, og det var vesentlig forskjell med og uten den. Vanntett er den også, og det er jo ganske vesentlig
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Genialt, Haakon! Da blir det spraylim og liggeunderlag. Thanks!

            Comment


            • #7
              Hehe det hørtes litt jalla ut, men om det funker så hvorfor ikke! Gi en tilbakemelding på åssen det funker for deg da, bjornh.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Hehe det hørtes litt jalla ut, men om det funker så hvorfor ikke! Gi en tilbakemelding på åssen det funker for deg da, bjornh.
                Mange produkter som belager seg på å bare foredle "jalla" produkter. Feks bare legge lim på vanlig skumplast, for så å kalle det ett "top-of-the-line" dyrt produkt og tjene masse penger på dette.

                Sier ikke at dette et tilfellet med alt, men i mange tilfeller kan billige alternativer være like gode

                Comment


                • #9
                  Har selv brukt vanlig kontaktlim på spray, og det henger helt fint etter et år iallfall. Et godt lag kontaktlim på både dempematte og underlag, vente til begge akkurat er berøringstørre, så feste limflatene mot hverandre så sitter det som bare juling.

                  Tror jeg hadde holdt meg klar av Tec7/sikaflex o.l. Vil jo henge det også, men det tar jo timesvis før det tørker, skal dette henge vertikalt inni en dørside for eksempel, så er det jo greit at det sitter med en gang. Synes jeg da
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Bare gå på ebay.co.uk og søk på closed cell foam. finner masse med og uten lim i alle tykkelser.
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      litt info og noen linker her: http://www.diymobileaudio.com/forum/...cell-foam.html
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Spennende tema, absolutt!
                        Skumleste igjennom tråden på diyma og det er et godt poeng dette med vann/kondens. En ting er noe man legger i taket, men i dører f.eks ville jeg nok stilt andre krav til materialet.

                        Sendte de en mail og spurte ang fraktpriser og ev. andre levrandører av produktet lokalisert nærmere.
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ugn View Post
                          Spennende tema, absolutt!
                          Skumleste igjennom tråden på diyma og det er et godt poeng dette med vann/kondens. En ting er noe man legger i taket, men i dører f.eks ville jeg nok stilt andre krav til materialet.

                          Sendte de en mail og spurte ang fraktpriser og ev. andre levrandører av produktet lokalisert nærmere.

                          ....så du tror ikke det er noe særlig kondens i taket?
                          Please think again Sherlock!
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • #14
                            Skulle ha sett taket mitt på vinteren du hoho
                            Der var det frossen splen som hang i taket.
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har ikke tatt av trekket mitt nei, men kan godt hende det forekommer der.
                              Mengden er selvfølgelig MYE større/mer i dørene.
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment

                              Working...
                              X