Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Ford focus 2001mod.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt Ford focus 2001mod.

Hei. Tenkte og starte en tråd for og få gode innspill og meninger siden jeg ikke er alt for vant med bilstereo

Har en ford focus som nå skal få montert nye høytalere og hovedenhet.

Dette har jeg kjøpt så langt :

Spiller : Kenwood Kvt-729DVD
    Forsterker : JL Audio 450/4
    Høytalere : Hertz Hsk165 komponentsett
    + adapter for orginal rattkontroller
    Og lyddemping blir og skje rimelig snart.

Og i den forbinnelse har jeg en del spørsmål som er ubesvart.

Siden jeg har 2x75w ledige utganger på forsterkern, skal jeg heller koble diskantene rett til forsterkern og hoppe over det medfølgene delefiltret? Hva blir best?

Noen forslag til montering av diskantene ? Tenker og gjøre det enklest mulig, derfor blir det ikke noe glassfiber støping osv. i esken fulgte det med "kopper" til diskantene som jeg går utifra er til og skru i stolpen fremme ?Stopp meg vist dette ikke er korekt!

Kom mer enn gjerne med innspill hvordan dere ville gjort dette

Tenker med tiden og sette 2 stk 6.5" sub i bakdørene også.

Takker på forhånd!

koble diskantene til delefilteret og så til forsterkern er nok den enkleste måten, så slipper du å evnt ødelegge noe

er med kopper for å skru de fast der du syns det blir best plassert og best lyd

legg opp bilder så får vi se hvordan den ser ut inni?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Takk takk ! Bilder kan jeg få lastet opp imorgen en gang Hvor er det mest vanlig og plassere delefiltrene ?

Forsterkern jeg har har 2x150 w ,+ 2x75w, tenker og drive hsk165 på 150w utgangen så klart, dette skal vell funke rimelig bra? Høytalerne er 200w da.

Comment

Evnt burde jeg bro koble forsterkern og få mere effekt ut ? Vill dette være noe vits?

Comment

Brokobler du forsterkeren din vil du få 1 x 150 og 1 x 300 watt. Litt skeivt å gi høyre side dobbel effekt av venstre siden Bruk kanal 3 og 4 til HSK165. Delefiltrene dine har kun et sett innganger, ergo ingen muligheter til å bruke separate forsterkerkanaler på bass og diskant dessverre.

EDIT: JL-ampen har jo et ålreit delefilter innebygget. Koble 6-tommerne direkte på kanal 3 og 4, og diskantene direkte på kanal 1 og 2. Delefrekvens er 3300 hz, 12dB/oktav på alt

Og sub i bakdørene høres ut som en oppskrift på skramling (eller en heftig dempejobb). Velger du riktig sub klarer du deg lenge med ~15 liter kassevolum, og det får man som regel lurt inn både her og der.
          Last edited by epifant; 12-07-2011, 01:50.

Comment

Ja det blir jo rimelig skeiv fordeling ,hehe. På forsterkern er det kanal 1 og 2 som er 150 w så jeg kobler vell hsk165 til denne og diskantene til 75w. På filtret på forsterkern har jeg følgene valg :

Freq.range : x1/ eller x10 - hva her ?

Filter mode/slope : off/12db/24db - Her setter jeg den på 12db riktig ?

Filter freq(hz) som går fra 50 - 500 - Her setter jeg den ca på 330 vist jeg forstår rett?

Filter type : LP/BP/HP - hva er?

Så jeg bruker samme innstillingene både på ch 1&2(hsk165) som på 3&4(diskant)

Er ikke helt inne på dette som dere ser:P

Takk for all hjelp.

Comment

Originally posted by Petteroo View Post
              Freq.range : x1/ eller x10 - hva her ?
              Alle skal stå på x10.

Filter mode/slope : off/12db/24db - Her setter jeg den på 12db riktig ?
              Jepp. Du må gjerne prøve med 24dB også, velg det som høres best ut for dine ører.

Filter freq(hz) som går fra 50 - 500 - Her setter jeg den ca på 330 vist jeg forstår rett?
              Alldeles korrekt. x10-valget fra pkt. 1 gjør at delefrekvensen ganges med 10, altså 3300 hz

Filter type : LP/BP/HP - hva er?
              LP: lowpass - til bass. Kutter bort alt over delefrekvensen
              BP: bandpass - til mellomtone. Kutter bort alt over og under delefrekvensen (så kun det i midten står igjen)
              HP: highpass - til diskant. Kutter bort alt under delefrekvensen.

Så jeg bruker samme innstillingene både på ch 1&2(hsk165) som på 3&4(diskant)
              Alle kanalene skal stå på x10. Delefrekvens er forskjellig, 12 eller 24dB kan være forskjellig (prøv deg frem) og gain blir sannsynligvis forskjellig.

Er ikke helt inne på dette som dere ser:P
              Null stress. ALLE her inne har vært grønne som agurker på et tidspunkt, ingen blir født proffe

Comment

Takk og bukker. Dette gjore meg virkelig klokere.

noen spm til .

Delefrekvens på diskant til 3300, men hva med mellomtone ? hvilken delefrekvens på disse ca?
                Så setter jeg HP på diskant og BP på mellomtone,riktig ?

Gain = input sens? hva er hovedfunksjon for denne ?eneste jeg vet er at lyden blir høyere eller lavere:Phehe

Comment

Delefrekvens på diskant til 3300, men hva med mellomtone ? hvilken delefrekvens på disse ca?
                  Så setter jeg HP på diskant og BP på mellomtone,riktig ?
                  Diskant skal ha HP ja. 6-tommerne kan stå på LP så lenge du ikke har noen sub. Da blir de bare begrenset oppover i frekvens, ikke nedover.

Gain = input sens? hva er hovedfunksjon for denne ?eneste jeg vet er at lyden blir høyere eller lavere:Phehe
                  Angående gain/input sensitivity skal det finnes en finfin guide her inne, men jeg er for trøtt til å lete den frem akkurat nå. Skal se om jeg husker å gjøre det imorra om ingen gjør det før meg

Comment

Hvor trakk du strømkabel igjenom torpedoveggen ?

Bilder ?
                    ting trenger ikke koste sjorta for å være bra

2004 Focus ST170

Comment

Working...
                    X