Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem i sør-trøndelag bør jeg kontakte for utstyr og montering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvem i sør-trøndelag bør jeg kontakte for utstyr og montering?

    Mitt første innlegg her, så skyt meg i stillhet om det er feil spørsmål på feil sted...
    Jeg har planer om å få byttet ut alle høyttalerene og plassert en forsterker i bagasjerommet i bilen min, en audi A4 2003 avant. Såvidt jeg har kommet frem til, så er det mulig å plassere 6,5"-høyttalere (pluss diskant) i dørene (evt. med adapter).
    Hva kan jeg forvente i kostnad for montering inkl. kabler og annet nødvendig materiell i en slikt oppsett? Da tenker jeg på alle kostnader bortsett fra selve høyttalerene og forsterkeren. (Ingen sub foreløpig)
    Det som må gjøres er:
    -Strekke strømkabel fra motorrom til bagasjerom.
    -Strekke signalkabel (4 kanaler) fra hovedenhet til bagasjerom.
    -Strekke høyttalerkabel fra fire dører til bagasjerom.
    -Montere høyttalere og forsterker, og evt. klistre på dempemateriale i dører om det ikke krever for stor innsats?

    Jeg håper å komme i mål uten å passere 15.000,- totalt.
    Hvem i sør-trøndelag kan anbefales til en slik jobb? Foreløpig har jeg sendt epost med forespørsel til Bilradiospesialisten i Trondheim og PlanetHIFI (også i Trondheim).

    Jeg er selvfølgelig ute etter å få brukt mest mulig av budsjettet til høyttalere og forsterker, og dersom monteringsjobben er uforholdsmessig dyr kommer jeg til å gjøre jobben selv, selv om jeg er litt redd for å f0kke opp noe bilen min...

  • #2
    PlanetHifi. Ikke gå til bilradiospes. de gjør en ræva jobb så må planethifi ordne opp i rælet deres etterpå.
    Håvard og Morten er rimelig greie å ha med å gjøre så bare slå av en prat med dem så ordner dem det nok. For prisestimaten din
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      hadde nokk ordnet kabler osv selv iom at det er noe som man bruker mest tid på

      Comment


      • #4
        Om jeg skal strekke kablene selv, så kommer jeg til å gjøre alt selv. Det er jo den kjedeligste biten
        Jeg har spekulert litt siden i natt, og er mer åpen for å gjøre det selv, og da har jeg jo litt mer penger å bruke på selve utstyret. Avventer likevel svar fra PlanetHifi om montering før jeg bestemmer meg. Ingen andre som er verdt å vurdere?

        Comment


        • #5
          i trheimsområdet er vel Planet de eneste jeg ville gått til om jeg ville hatt ting gjort med stereoen,, det er faktisk sant som Ølberg her sier.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Hvordan fungerer dette i bergensområdet da? Noen å anbefale?

            Comment


            • #7
              Jeg har fått svar fra PlanetHIFI, og det virket som en grei pris på monteringen, men jeg tror jeg skal gjøre jobben selv.
              Har kontaktet Judys bilstereo, som var kjapp med responsen, så akkurat nå er sannsynlighet stor for at jeg biter på et tilbud derifra.
              Edit: da er det selvfølgelig utefor sør-trøndelag, og snakk om fjernhandel
              Last edited by Apollyon; 26-07-2011, 15:35.

              Comment


              • #8
                hvor i trondheim er det du holder til a?

                på tilholdsted så står det oppdal : P

                Comment


                • #9
                  Holder ikke til i Trondheim, men Oppdal, og jeg greier fint å kjøre bilen noen mil hit og dit
                  Jeg skal uansett montere selv, fant jeg ut etter å ha tenkt litt på saken...

                  Comment

                  Working...
                  X