Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rett eller skrå front på sub kasse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rett eller skrå front på sub kasse?

Jeg har nå en lukket subkasse med rett front og skrå bak som er ment å stå inntill bakseteryggen med sub pekende bakover. Dette er i en sedan, og det er åpning/midtarmlene i bakseteryggen, og jeg merker stor forskjell i lyden om jeg har sub vendt mot åpningen, eller om den peker bakover, så kommer til å ha elementet vendt mot åpningen.

Spørsmålet er da i grunnen om det vil ha noe lydmessig for seg å bytte kasse til en som er skrå i front, slik at elementet kommer nærmere åpningen? Nå er det jo masse plass mellom bakseterygg og kassefront...

Du kan jo eventuellt skjære ut hull til subben på den skrå bakveggen din, også lage ny plate over den rette veggen...? Har du trekt kassa?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Jørgen
      Skal være tett mellom kasse og seterygg.
      Var det jeg hadde en mistanke om, så takker for tilbakemelding. Tror ikke jeg skal prøve meg på å lage nytt hull, så får heller prøve å få kjøpt en. Noen som har gode tips om lukkede kasser med skrå front?

Comment

monter/byggern/maxbo etc har fine MDF plater. Så er det bare å sette i gang med sag, lim og skruer

Ei standard lukka kasse er ikke vanskelig å lage selv.

Comment

Working...
        X