Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo og sub i MB 190e w201

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stereo og sub i MB 190e w201

Hei.
    Jeg skal nå i august kjøpe meg anlegg til bilen, det blir 2x12" Kicker L5 i original kasse med en zx1000.1 mono forsterker foreløpig. Noen som har noen anelse om hvordan det her vil lyde i bilen? Jeg har jo også 2stk frontspeakers som jeg skal få en egen forsterker på etterhvert, men jeg tenkte på i forhold til bensintanken som ligger i ryggen bak?

Vanskelig og få noe særlig trykk inn i kupeen i disse bilene.du har ikke mulighet til og montere porter i hattehyllen??
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

Comment

null problem og få lyd i dem, har at 2 stk selv og prøvd litt diverse. men er must er at du MÅ få noen åpning i hylla er som dag og natt, jeg selv fjernet førstehjelp skrinet og lokket med da plan om og laget noen pent over hullet som aldri skjede da ( rart det der :P ) så tanken er ikke noe problem men vil tro det funker med rør og.

noe mer du skulle lurer på så bare spørr som sakt gjort litt div med stereo i disse bilene
      spiller: pioneer p88
      front: Hertz MLK 165
      sub: polk sr104 x2
      forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Hm, fordi jeg snakket med en kamerat av meg, og han mente dette var unødvendig? Kan ikke komme på grunnen her jeg sitter nå, men han snakket om å kjøpe sånne støydempere eller isoleringsplater som vi legger inn blandt annet inn i dørene osv. Fordi når jeg hadde den kickeren bake i bagasjen, så ville det støye og bråke så i skroget at det ville bare høres fælt ut uten i fra?

Comment

hattehylla er et must! fant det ut ved en tilfeldig het på den første (kun 18år da) en kamerat satt bak og åpnet luka når jeg spilte og ble sykt forandring, bare prøv det selv må nesten dempe bagga på den skrangler mye i den, hjelper også og strømme luke låsen litt også ved og flytte litt på låsen på luka. mellom avstiverene på lokken bør du også legge inn noe da det er litt mellomrom her og dette begynner og så litt i lokket.
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Har hatt 190e utgave før, prøvde to muligheter..

1. bånd-pass kasse med 2x rør gjennom førstehjelp luka (2x12") , Funka fett!

2. lukket kasse med 2x 10" , bygde et ramme som var formet etter under hatthylla og tilpasset basskassa. 10" spilte gjennom luka i hatthylla.. Funka fett!

brukte 4veis system den gang.

*diskant i A-stolpen
            *4.5" mellomtone i dashbordet , går maks inn 4" dessverre (10cm)
            *6.5" i kickpanelet

Beste måten å få BRA LYD i en 190E

Comment

Working...
            X