Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer litt på ang. plassering av element i en pickup...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurer litt på ang. plassering av element i en pickup...

    Hei, da har jeg endelig fått ut sofaen i min chevrolet s10 pickup. og satt inn 2 stoler. Da har jeg fårhåpentlig vis plass til litt større element enn di 2 12"'erne jeg hadde fra før..
    Men skal jeg få inn en 15" blir den stående slik som på bildet.
    Kassa blir ganske "slim" da jeg ikke har mye plass til bakveggen

    Men jeg lurer på om det blir galt å gjøre det slik. Da elementet er helt oppi stolryggene.. Blir det ikke noe krøll med frekvensene da? Og blir det galt å ha så liten plass bak elementet?(mot bakveggen). Volumet fyller jeg ut i bredden, og kassa vil jeg helst skal bli portet..




    Last edited by Kemn; 27-07-2011, 22:39.
    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

  • #2
    hmm, detta var jo litt en blanding av teori og praksis. Når jeg ser på bildet så ser det elementet gaske presset ut mellom setene.
    Da vil det vel være minimal med luft sirkulasjon bak membranen. Kan vel tenke litt på at acoustilux "lurer" elementet til å tro at det sitter i større kasse bla. Men med setene som er lagd av et annet materiale sitter presset opp i elementets kurv, så bør det påvirke elementet. Om det er i såpass negativ retning at det låter fælt, eller om du synes at det bare låter lekkert, er jo en annen sak.

    Liten plass bak elementet kan funke greit det. Hadde bare tenkt på at du har nok til at elementet klarer å bevege seg + litt ekstra.

    I denne såken så er det vel trial and error som gjelder.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment

    Working...
    X