Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med valg av ny bilstereo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger hjelp med valg av ny bilstereo

Hei!

Jeg skal ha meg ny spiller og muligens nye høyttalere i bilen min. Jeg har en Vectra B Stv. fra 2000.

Planen er å kjøpe en Alpine CDE-126BT og en Alpine KTP-445 som da skal drive et par 6,5 og et par 5,25. Er det noen her på forumet som har erfaringer med disse produktene? Noen som eventuelt har gode alternativer til alpine? Planen er å bruke ca. 3500 på spiller og forsterker.

Når det kommer til høyttalerne, så lurer jeg litt på om det er noen merker som passer bedre sammen med alpine enn andre. Hva bør jeg satse på, og hva bør jeg styre unna?

Jeg har sett litt på Focal 165A1 og Focal 130A1 til ca. 2700. Jeg vurderer også to sett med Dynamat Xtreme Speaker Kit.

Hva mener dere? Har dere noen tips/råd i forhold til dette kjøpet, så hadde det vært supert! Budsjettet ligger på ca. 7000kr.

Mvh Asle
    Dynabel | Alpine

Takker for tipset, men jeg er i første omgang på utkikk etter en PnP-forsterker.

Angående 123, så vurderte jeg den sterkt før jeg oppdaget at den ikke hadde bluetooth..
    Dynabel | Alpine

Comment

Det stemmer. Ønsker å gjøre det så enkelt som mulig.
      Håper bare denne løsningen er god nok til å dra et par høyttalersett på en god måte.

Har sett litt på Blaupunkt THA-475 PNP. Kan noen her si om den kan være et godt alternativ til "power packen"?
      Dynabel | Alpine

Comment

Ser ut som en bra forsterker, men 5490 blir vel litt for dyrt for meg..
        Dynabel | Alpine

Comment

Takk for tipset GENEXXA! Ble nok derimot ingen fra listen din. Gikk for en Alpine 126 og en power-pack(445).

Noen som har tips til andre komp.sett enn de jeg har nevnt tidligere i tråden(helst noen billigere)? Lommeboka ble pussig nok betraktelig mye tynnere etter bestillingen av spilleren og forsterkeren..

Er det forresten noen merker som passer bedre med Alpine enn andre?
          Dynabel | Alpine

Comment

Noen her som har synspunkter eller erfaringer med JBL GTO608C og GTO508C? Kan disse måle seg med focal-settene?
            Dynabel | Alpine

Comment

Jeg har bare erfaringer med GTO606C settet som er en god del gamlere og trenger ikke ha noe med dette settet å gjøre.

Mellombassen tålte bra med juling, men jeg var aldri fornøyd med lyden fra det. Synes de øvre frekvensene låt litt... eh... metallisk på en måte..

Men dette var et gammelt sett, så det nye kan låte mye bedre, så om du har mulighet, hør på Focal og JBL og så gjør opp din mening.
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Hmmm, det var litt synd.. Fant nemlig disse jbl-ene i en pakke til under 1800. Kan vel være en stor fordel å høre på noen sett før jeg bestemmer meg.
                Dynabel | Alpine

Comment

Working...
                X