Har nytt frontsett på tur i posten, og tenkte jeg skulle prøve meg på litt egenarbeid, og ikke kun den enkle løsningen med montering og vips-ferdig.
Har nå Hertz HCX100, og innser at 4tommeren i dashbordet ikke gir tilstrekkelig med bass, så derfor er 6.5" komponentsett løsningen for å få midbassen på plass.
Usikkerheten er dermed plasseringen på diskanten, bassen har jeg plass til nede i døren,som vist på runding nr 3:
Alternativ 1: Som er på runding nr 1 er i døren. Samme prosedyre som sist, lage et hull, og felle diskanten inn der. Problemet da er at mesteparten av den ledige plassen der vil stå intil dashbordet når døren lukkes, og lyden vil da gå på tvers over kupeen.
Alternativ 2: Diskanten kan enten plasseres i dashbordet, altså på runding nr 2, der høyttalerne originalt står. Det som vil bli gjort da er å kutte hull i dekselet jeg har, og felle diskanten ned i hullet. Lyden vil da peke på skrått oppover.
Alternativ 3: Dette er et kanskje-tema, da denne kan stå i a-stolpen (altså 3kanten over dørpanelet), litt av problemer her er at festene for å få festet denne er midt på trekanten, ergo, lite plass å montere denne. I tillegg tror jeg denne er mer skrøpelig og skaper mer viberasjoner enn dørpanelet.
Nå er jeg usikker hvordan bildiskanter-diskanter sprer seg på et såppas lite område, kontra diskanter i hjemme hifi-verden.
Bare så det er sagt, jeg tørr ikke å sette i gang med sparkel, plassfiber, og slikt i denne omgang. Kun kutting, demping, og montering.
Så hva mener folket, alternativ 1, eller alternativ 2?
Hans
Har nå Hertz HCX100, og innser at 4tommeren i dashbordet ikke gir tilstrekkelig med bass, så derfor er 6.5" komponentsett løsningen for å få midbassen på plass.
Usikkerheten er dermed plasseringen på diskanten, bassen har jeg plass til nede i døren,som vist på runding nr 3:
Alternativ 1: Som er på runding nr 1 er i døren. Samme prosedyre som sist, lage et hull, og felle diskanten inn der. Problemet da er at mesteparten av den ledige plassen der vil stå intil dashbordet når døren lukkes, og lyden vil da gå på tvers over kupeen.
Alternativ 2: Diskanten kan enten plasseres i dashbordet, altså på runding nr 2, der høyttalerne originalt står. Det som vil bli gjort da er å kutte hull i dekselet jeg har, og felle diskanten ned i hullet. Lyden vil da peke på skrått oppover.
Alternativ 3: Dette er et kanskje-tema, da denne kan stå i a-stolpen (altså 3kanten over dørpanelet), litt av problemer her er at festene for å få festet denne er midt på trekanten, ergo, lite plass å montere denne. I tillegg tror jeg denne er mer skrøpelig og skaper mer viberasjoner enn dørpanelet.
Nå er jeg usikker hvordan bildiskanter-diskanter sprer seg på et såppas lite område, kontra diskanter i hjemme hifi-verden.
Bare så det er sagt, jeg tørr ikke å sette i gang med sparkel, plassfiber, og slikt i denne omgang. Kun kutting, demping, og montering.
Så hva mener folket, alternativ 1, eller alternativ 2?
Hans
Comment