Announcement

Collapse
No announcement yet.

To 12" eller en 15"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har allerede plassert et komponent sett i sidene der, og får maks plass til 6.5" uten og skjære ut at innvnedige karroseriet, er også for liten plass bak til og bygge kasse, da sylinderne som tar taket av og på går igjennom der.

Under setene finnest det nesten ikkje plass heller, maks 5cm mellom gulv og sete, så det er heller ikkje alternativ. Har en 12" baki der nå, og dundrer og står på, men vil ha mere. Akk nå er det andre prosjekter en bil som pengene går til, så har lagt dette litt på is. Men takker så mye for tipsene

Comment

hva med 2 stk 6,5" tang band i panelet bak?

mvh kim

Comment

Om du får dempet godt bak panelet, stivet godt av der elementet er montert, og velger en egnet 6,5" til volumet du har tilgjengelig, kan du få greit med (dyp)bass om du bruker det som supplement til et kapabelt frontsett.

Prøv gjerne å få hørt litt forskjellige løsninger for frontsett også, jeg har hørt hvertfall et par forskjellige oppsett som jeg mener strengt tatt ikke MÅ ha sub. Får man til dét, skal det ikke så mye ekstra trøkk til for å gi nok skyv til at det blir ordentlig moro uten noe større enn 6,5-8" (forbehold om standardavvik fra øre til øre).

Comment

Frontsett har eg allerede, har Focal K2 Power 4" mellomtone, diskant og 6.5" bass forran, og Focal Performance 6.5" med diskant bak, så mangler ikkje lyd. Men savner den skikkelig dyyype og romlette og bråkete bassen man får i andre biler, kun av og til selvfølgelig.

De 6.5" som er bak er festet i karroseri og står stivt og godt nå, det er også dempet en godt lag bak, forran og rundt disse. Har lite lyst og bytte ut disse da eg ikkje trur det blir merkbar forskjell. Har bra punch og generell bass i bilen også uten den 12" eg har baki nå, men mye vil ha mere, og liker og skikkelig skru opp bassen på noen dubstep sanger, og da melder den ene 12" jeg har nå seg tapt da den ikkje leverer nok aleine, eller at den er for liten.
          Last edited by Sunvang; 06-09-2011, 18:39.

Comment

hva slags 12" er det du har baki og hva slags forsterker til den?

mvh kim

Comment

Usikker vilken serie sub det er, men er en ild school Hertz. Forsterker er solid audio F15D, er 1X1500W RMS (1OHM), 1X1150W RMS (2OHM), 1X800 W RMS (4OHM)

Har prøvd med flere forskjellige typer, og merker på sub men blir alikevell for lite med en virker det som.

Comment

Working...
              X