Announcement

Collapse
No announcement yet.

merkelig spl sub....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • merkelig spl sub....

    Heisann, jeg vet ikke hvilken type sub dette er, vet at det er en 15 tommer, og den er dobbelspola, mener det var 3 eller 2,5 toms spole på denna, er en ganske pen sub synes jeg, men har ikke pippling på hva den klemmer ut, virka fint intil jeg mest sannsynelig vis kjørte ene spola på den, skraper på ene siden, skulle også hatt recona denne, men har prøvd og få tak i høytalerdoktoren i bergen uten hell, så noen forslag til hvilket spl ellement dette er og hvem reconer????
    Denne fikk jeg tak i for en del år siden, det var vist et demo eksemplar
    ser at den må ha seg en ommgang med poleringsmaskinen
    Attached Files
    Last edited by ymer34; 25-08-2011, 19:13. Reason: lagt til bilder...
    Remi Lilleng

  • #2
    han høytaler doktoren døde vell i fjor en gang så ikke rart du ikke får kontakt
    Cerwin Vega! Pioneer

    Comment


    • #3
      au da........ det var jeg faktisk ikke klar over, siden den nettsida fremdeles var oppe
      Remi Lilleng

      Comment


      • #4
        har studert dette ellementet nøye nå, og det viser seg at alt kan skrus i fra hverandre....
        Remi Lilleng

        Comment


        • #5
          Synes det ser ut som Boshmann = Clas Ohlson

          Comment


          • #6
            tja, hadde det ikke vært for at det er trykt SPL på membranet...
            Remi Lilleng

            Comment


            • #7
              Stemmer, på Bochman og/eller clas ohlson elementene så står det S/M trykket i midten...

              Comment


              • #8
                Men uansett om du/dere engang finner ut hvem som har produsert denne for mange år siden, hvor mye er du villig til å legge i dette her?

                Et kjapt og realistisk overslag vil nok ligge på at alle delene til en recone kommer på 750-1000kr (minst), arbeidet kommer på 750-1000kr (minst) og å sende den frem og tilbake til en reparatør som tar på seg oppdraget kommer vel på rundt 200kr hver vei.

                Så er spørmålet om du er villig til å legge ut opptil 2500kr eller mer for å få denne i orden igjen? Om du mener ja, så kan du gå videre med dette, ellers får man mye nytt og pent brukt til samme prisen.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  http://www.bilforumet.no/til-salgs/b...ndensator.html

                  SPL audio er også BM så vidt jeg husker og er RIMELIG sikker på at jeg har sett det elementet på C O på farmandstredet i tønsberg :P

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg har en ide om hvor dette er laget... Det er ett kinaprodusert element og tviler sterkt på at man finner reconingskit til dette. Sikkert ett helt ok element, men aldri i verden om det lønner seg å reparere. Det er litt jobb å recone, så dette gjøres helst på dyrere elementer.

                    Selve kurven og membranet ligner veldig på ett element som dynaBel hadde tidligere, men med ett annet magnetsystem. DY9312...
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Dette elementet er kjøpt av per kristian på bs, vel og merke før bs, da het han perel import, som sagt dette var et demo element, så det kom nok fra kina, du skal ikke se bort i fra det, og bruker penger på mye annet tull så hvorfor ikke bruke litt på dette, er man glad i lyd så er man det, jeg kunne huske at dette var faktisk et ganske vellydene element, ikke når man tar i betraktning til jl audio, DD, incriminator audio, sundown etc etc.....og om det lønner seg, det gjør det nok ikke, men spiller så vidt ingen rolle, vil bare ha det til og fungere
                      Og så lurte jeg på om det var noen som gjorde dette i norge, eller om jeg må sende det til usa og robot underground for og få det fiksa/bygd om.....
                      Remi Lilleng

                      Comment


                      • #12
                        Kan være vanskelig å få helt like deler til den subben. Men ta kontakt på pm, så kan jeg se om jeg kan få den reconet for deg, eller gjøre jobben.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment

                        Working...
                        X