Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte ut 4"coax med hertz mellomtone?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bytte ut 4"coax med hertz mellomtone?

Hei

Har nå ett focal 165A1 med diskant oppå dashbordet og 6,5" i dørene, har også 4" coax som jeg brukte før jeg kjøpte focal frontsettet(var kun 4" forran før), skal bytte spiller nå å lurte på om jeg kanskje skulle prøvd med disse:
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3797

Er det noe som helst poeng i å skifte ut pioneer coax'ene med disse? Akuratt nå er jeg litt manko på utganger på spiller eller forsterker så det er ikke lyd i de forsåvidt, men jeg syns de løftet lyden litt opp da jeg lyd i alt?
    Var jo selvsagt skrudd ned endel, men var litt lyd i de og det hjalp mye på slik at lyden kom fra frontruta og ikke fra inni dashbordet hehe..

Hva tror dere? Er de brukende og vil de evt gi mer mellomtone enn de jeg har fra før?
    Har ikke forsterker til å drive de så det blir rett på spilleren isåfall, som forøvrig sikkert blir kenwood kdc-6051..

Er det noe poeng i å skifte? bortsett fra at det er gøy med noe nytt hehe

Det følger ikke delefilter med på de mellomtonene. Så da må du dele aktivt, eller lage deg et delefilter. Da ville jeg heller bytta hele høyttalersettet til samme type som du har i dag, men i 3-veis. Det koster 2190,-.

http://bilstereosenteret.no/product_...products_id=72
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jepp er klar over det. Tenkte å bruke spilleren? Evt. delefilter, ja.
      Kunne tenkt meg den 4'tommeren fra 3veis settet ja.. men kjøper ikke nytt frontsett når jeg nettopp har satt i det andre. SÅ viktig er det ikke hehe
      Men kanskje jeg bare skal vente å heller bruke de jeg har da Evt. kjøpe access coax 4" (Fant ikke mellomtone 4" løst ?)

- Ventet med å bestille 4" elementer.. så får vi se, kanskje jeg finner noe etterhvert Prøver med/uten de jeg har i første omgang
      Last edited by espen-190e; 29-08-2011, 00:02.

Comment

Kutt lederen til diskanten på de coax og prøv med en kondensator og spole i serie med +, 66uF og 0.2mH. Stapp endel dempevatt bak elementet. Den coax diskanten grumser til hele lydbildet og er vel ganske skarp på høyt volum?
        Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Originally posted by IsakAlexander View Post
          Kutt lederen til diskanten på de coax og prøv med en kondensator og spole i serie med +, 66uF og 0.2mH. Stapp endel dempevatt bak elementet. Den coax diskanten grumser til hele lydbildet og er vel ganske skarp på høyt volum?
          Stemmer at den er skarp, ja Takker for tipset, skal gjøre det hvis det ikke blir bra nok uten
          Har forsåvidt delefiltera til frontsettet tilovers så kan nok koble de på der også å se hva som skjer hehe

Comment

Working...
          X