Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie stereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW 3-serie stereo

    Hei! Dette er min første post, så dere får rette meg om jeg gjør noe feil.

    Har nylig kjøpt en BMW 318i, 2002 modell. Det sitter et stock anlegg og spiller i den, og jeg kunne gjerne ønsket meg mer lyd i bilen.

    Jeg har ikke peiling på hvordan det er med bilstereo, men vil jo da gjerne ha en del bass og trøkk.
    Har da noen spørsmål. Er det noen feller jeg ikke burde gå i? Eller noe dere anbefaler? Brukt eller nytt? Prisklasse burde jeg gå til for å få grei lyd? Tenkte selv på noe rundt 10k, men jeg har jo da ikke aning på hvor mye man burde bruke.

    Sett gjerne opp forslag.

    På forhånd, takk!

  • #2
    Jeg driver om dagen med akkurat det samme som deg

    Det du trenger er: Ny spiller, siden den orginale verken låter spesielt bra, eller har mange mulighetene.

    I dørene forran er det 6,2" elementer, så du kan velge å kjøpe 5.25" med adapterplater. Evnt så selger Dynabel noen System Audio høyttalere tilpasset BMW. Jeg kommer til å gå for disse.

    Værtfall Coupe som jeg har, er ikke SÅ tett mtp sub. Så i min bil gir en lukket kasse mer en nok bass.

    For å si det slik, grovt regnet:

    Frontsett - 1500kr
    Forsterker - 4000kr
    Cd spiller - 2000kr
    Kablelsett - 600kr
    Sub med kassse - 2000kr

    Da er du på 10 000kr ca, så kan du trekke fra eller øke alt etter behov. Men da har vi lagt til grunn en skikkelig spiller, 5 kanals forsteker slik at du kan drive både sub og høyttalere fra egen forsterker.

    Bra frontsett etter egen smak.

    Kurrant sub med kasse.

    Comment


    • #3
      Takk for svar!
      Slik som jeg har skjønt det da, passer det ikke med 6.5" foran? Og er det 6,2" bak også?
      Et lite problem kan bli å legge opp ledninger osv, men det må man vel nesten la noen som har peiling få gjøre.?
      Hehe, jeg har 5 dørs sedan. Er ikke annerledes der? Knall bil forøvrig
      Last edited by mruud; 30-08-2011, 21:50.

      Comment

      Working...
      X