Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan gi råd/tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som kan gi råd/tips?

Hei

Ikke vært så veldig aktiv med egne bilstereo prosjekt Men tenkte jo nå å oppgradere litt mer enn den lille Caliber subben å 125rms monoblokk :P hehe

Bilen som skal få seg litt bedre lyd er en Opel Omega B stv. Har leita litt rundt å hørt at basskasser med bassport er best i stv? Har lukka kasse nå, å spiller helt greit men lite trykk da :P

Har dratt opp skikkelig kabler som er 25mm2 Stinger kabler. Til strøm å seff jording. Har foreløbig bare 60amp sikring framme, for inntil nylig så trodde jeg sikringen var til forsterkern men funnet ut at denne skal bare beskytte kabelen. Så skal få ny sånn skrusikring på 120-150 amp.

Som "headunit" så har jeg en Pioneer P88RS, storfornøyd me denne. Men har støy på phonoutganene (har ikke kryssa phonokabler med pluss kabel), så skal prøve å jorde utgangene på chassie til spilleren.

Så kom det til kasse å forsterker valg, jeg jobber på mekonomen så har noen spesifikke merker å velge mellom:

Sony, JBL, Rockford, Lightning Audio (billig merke til Rockford), Caliber og Polk Audio..

Fant en pakke som så veldig kjekk ut! denne:

Specs:

JBL Bilstereopakke bestående av GT52402BR og GTO14001

Utrolig mye bass til en meget fornuftig pris.

JBL GTO14001:

Spesifikasjoner:
    Effekt RMS @ 4ohm 1x1200watt
    Effekt RMS @ 2ohm 1x1500watt
    Signal-til-støy 108dBA (referanse målt effekt i 4 ohm)
    THD 0,05% (målt effekt ved 4 ohms)
    Frekvensrespons 20Hz - 330kHz (-3dB)
    Dimensjoner(LxBxH) 472 x 264 x 54mm

JBL GT52402BR:

Spesifikasjoner:
    Effekt, RMS 550 Watt
    Effekt, maks 1600 Watt
    Sensitivitet (2.83V @ 1m) 90dB
    Frekvens Respons 40Hz – 200Hz
    Dimensjoner 889 x 318 x 393mm
    Impedans 2 Ohms
    Kasse Design Ventilert
    Så spørsmålene lyder:

1. Er det sant at det er best med bassport til stv.?

2. Er denne pakken bra? Har sett at de basskassene krever mye mindre forsterker, men er vel greit med en såpass kraftig monoblokk på kassen? mer er vel bedre...

3. Noen som har noen tips om compsett (5 1/4") til en ikke så altfor dyr penge? å må verr en av de merkene oppforbi...

Takker veldig for svar! Lurer på å bestille basspakken til slutten av mnd

mvh. Thomas
    Last edited by ThomasEK; 19-09-2011, 20:35.

Når det står frekvensrespons ifra 40hz, betyr det at den ikke spillere lavere? Eller at den spiller lavere men med mindre db?

Comment

Den kassa med forsterkeren har vi solgt masse av. Låter veldig bra i forhold til pris. Spiller dypt og pent
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Har du noen målinger ifra kassen sammen med den forsterkeren?

Blir mest sannsynlig denne pakken som begynnelse i omega'en Men vil jo fort ha mer.. hehe :P

Men kjøpe Polk Audio Compsett? Var det du mente Jørgen...?

f.eks dette? :

http://autohifi.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=588
        Last edited by ThomasEK; 20-09-2011, 12:27.

Comment

Målinger, som i dB? Nei
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

hør med todleif ang polk,virker som han har hatt litt av det

mvh kim

Comment

Eg har nok ikkje Polk høgtalere. Eg skulle ha 5,25" toms komponentsett og da var det ein her på forumet som selde 2 komponentsett billigt. (ny pris var vel 6-7 tusen)
              Han var for treg til å svare, so eg kjøpte Morel istedet.

Bruttern kjøpte Polk Audio db koaksialhøgtalere i 4" og 6,5" (framme og bak)
              Eg likte lyden av høgtalerene!

Comment

Fant ut at det er 6,5" i framdørene (tok av dekslet :P ) og 5 1/4" i bakdørene...

Så da trenger jeg tips om 6,5" kompsett av de merkene oppforbi... Sett på Jbl sitt kompsett GTO sett. Noen som har prøvd?

Ellers så er det jo Polk sitt MM6501 sett, så greit ut...

Fortsatt ingen så har kommentert så veldig om kasse å forsterker valg da :P

Comment

Har selv hatt mange forskjellige kasser og basselementer i en opel omega b Stv. Det som spilte mest morsomt å høyt, var basselementer vendt mot taket, og portene vendt bakover mot bakluken.

Comment

min feil todleif.tror jeg ville gått for det polk settet du har linket til jeg,siden du sikkert får god pris på det,den bass kassa med forsterker virker helt ok den.har 10" av det elementet i en portet kasse tunet til 33hz i bilen til madammen på en focal forsterker.syntes den spilte pent for prisen er nokk ikke noe dårlig valg.hvis ikke så er det jo bare å kjøpe elementer og bygge kasse selv da

mvh kim

Comment

Ok prøver jeg å ser... Monoblokka så ihvertfall kraftig nok ut. Så kan sikkert bruke den videre på andre elementer senere

Comment

Working...
                      X