Hei
Ikke vært så veldig aktiv med egne bilstereo prosjekt Men tenkte jo nå å oppgradere litt mer enn den lille Caliber subben å 125rms monoblokk :P hehe
Bilen som skal få seg litt bedre lyd er en Opel Omega B stv. Har leita litt rundt å hørt at basskasser med bassport er best i stv? Har lukka kasse nå, å spiller helt greit men lite trykk da :P
Har dratt opp skikkelig kabler som er 25mm2 Stinger kabler. Til strøm å seff jording. Har foreløbig bare 60amp sikring framme, for inntil nylig så trodde jeg sikringen var til forsterkern men funnet ut at denne skal bare beskytte kabelen. Så skal få ny sånn skrusikring på 120-150 amp.
Som "headunit" så har jeg en Pioneer P88RS, storfornøyd me denne. Men har støy på phonoutganene (har ikke kryssa phonokabler med pluss kabel), så skal prøve å jorde utgangene på chassie til spilleren.
Så kom det til kasse å forsterker valg, jeg jobber på mekonomen så har noen spesifikke merker å velge mellom:
Sony, JBL, Rockford, Lightning Audio (billig merke til Rockford), Caliber og Polk Audio..
Fant en pakke som så veldig kjekk ut! denne:
Specs:
Så spørsmålene lyder:
1. Er det sant at det er best med bassport til stv.?
2. Er denne pakken bra? Har sett at de basskassene krever mye mindre forsterker, men er vel greit med en såpass kraftig monoblokk på kassen? mer er vel bedre...
3. Noen som har noen tips om compsett (5 1/4") til en ikke så altfor dyr penge? å må verr en av de merkene oppforbi...
Takker veldig for svar! Lurer på å bestille basspakken til slutten av mnd
mvh. Thomas
Ikke vært så veldig aktiv med egne bilstereo prosjekt Men tenkte jo nå å oppgradere litt mer enn den lille Caliber subben å 125rms monoblokk :P hehe
Bilen som skal få seg litt bedre lyd er en Opel Omega B stv. Har leita litt rundt å hørt at basskasser med bassport er best i stv? Har lukka kasse nå, å spiller helt greit men lite trykk da :P
Har dratt opp skikkelig kabler som er 25mm2 Stinger kabler. Til strøm å seff jording. Har foreløbig bare 60amp sikring framme, for inntil nylig så trodde jeg sikringen var til forsterkern men funnet ut at denne skal bare beskytte kabelen. Så skal få ny sånn skrusikring på 120-150 amp.
Som "headunit" så har jeg en Pioneer P88RS, storfornøyd me denne. Men har støy på phonoutganene (har ikke kryssa phonokabler med pluss kabel), så skal prøve å jorde utgangene på chassie til spilleren.
Så kom det til kasse å forsterker valg, jeg jobber på mekonomen så har noen spesifikke merker å velge mellom:
Sony, JBL, Rockford, Lightning Audio (billig merke til Rockford), Caliber og Polk Audio..
Fant en pakke som så veldig kjekk ut! denne:
Specs:
JBL Bilstereopakke bestående av GT52402BR og GTO14001
Utrolig mye bass til en meget fornuftig pris.
JBL GTO14001:
Spesifikasjoner:
Effekt RMS @ 4ohm 1x1200watt
Effekt RMS @ 2ohm 1x1500watt
Signal-til-støy 108dBA (referanse målt effekt i 4 ohm)
THD 0,05% (målt effekt ved 4 ohms)
Frekvensrespons 20Hz - 330kHz (-3dB)
Dimensjoner(LxBxH) 472 x 264 x 54mm
JBL GT52402BR:
Spesifikasjoner:
Effekt, RMS 550 Watt
Effekt, maks 1600 Watt
Sensitivitet (2.83V @ 1m) 90dB
Frekvens Respons 40Hz – 200Hz
Dimensjoner 889 x 318 x 393mm
Impedans 2 Ohms
Kasse Design Ventilert
Utrolig mye bass til en meget fornuftig pris.
JBL GTO14001:
Spesifikasjoner:
Effekt RMS @ 4ohm 1x1200watt
Effekt RMS @ 2ohm 1x1500watt
Signal-til-støy 108dBA (referanse målt effekt i 4 ohm)
THD 0,05% (målt effekt ved 4 ohms)
Frekvensrespons 20Hz - 330kHz (-3dB)
Dimensjoner(LxBxH) 472 x 264 x 54mm
JBL GT52402BR:
Spesifikasjoner:
Effekt, RMS 550 Watt
Effekt, maks 1600 Watt
Sensitivitet (2.83V @ 1m) 90dB
Frekvens Respons 40Hz – 200Hz
Dimensjoner 889 x 318 x 393mm
Impedans 2 Ohms
Kasse Design Ventilert
1. Er det sant at det er best med bassport til stv.?
2. Er denne pakken bra? Har sett at de basskassene krever mye mindre forsterker, men er vel greit med en såpass kraftig monoblokk på kassen? mer er vel bedre...
3. Noen som har noen tips om compsett (5 1/4") til en ikke så altfor dyr penge? å må verr en av de merkene oppforbi...
Takker veldig for svar! Lurer på å bestille basspakken til slutten av mnd
mvh. Thomas
Comment