Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med W124-drosje?l

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfaringer med W124-drosje?l

Er det noen som har bygd seriøst i en eldre Mercedes med 124-karosseriet? Foedeler/ulemper, bortsett fra pedal-brekk? Er snakk om en sedan.

Et annet spørsmål, lever Engen? (Lars Engen/Engen Audio)
    Mathias.... Soundman is alive
    Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
    Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Har ikke selve erfaring med w124 chassi , men 190E er jo ikke så ulik innvending - bare litt indre....

De ulempene har huske fra 190e :

*Dårlig med rom i kickpanelet (tror er det bedre på w124, Larsk bygde jo kasse der, men da må framskjermen av etc.. )
    *Bensin tanken i seteryggen (gjøre at f.eks basskasse vil ta opp mye plass i bagasjerommet i dybde)

Fordeler:

*original plassering høyt. i dashbordet, tar maks 10cm (4")
    *førstehjelp luka i hatthylla, fint for bass port eller åpning for basser
    *lett å trekke kabel langs i kabel kanal på begge sider

Dette er det kan komme på... Det eneste husker noen bygde skikkelig stereo i en w124 (stasjonvogn) var med en Sony ES / DLS høyttaler/Genesis forsterkere på 90`tallet..

Hvis ikke mye bilder av den bilen, fant et her http://hem.passagen.se/gute/Final00/NK_merc.jpg

Comment

Originally posted by Soundboy View Post
      *original plassering høyt. i dashbordet, tar maks 10cm (4")
      På W124 mener jeg at originalhøyttalerene er 4.75", og at det kan presses nedi enkelte 5" element.

Frode

Comment

Jeg har bygd litt, ikke så seriøst men litt modding av dører og astolper etc.

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8588

Comment

Originally posted by fhl View Post
          På W124 mener jeg at originalhøyttalerene er 4.75", og at det kan presses nedi enkelte 5" element.

Frode
          Det er jeg også ganske sikker på - i alle fall om W124 betyr "E-klasse"?

Lite bevandret i Mercedes, men onkelen min hadde en E-klasse fra midten av nittitallet. Og der var det 12cm fra kant til kant på originalhøyttaleren.

Tror bl.a. Pioneer har en eller flere modeller som passer rett inn (altså at elementet faktisk er 12cm). Rainbow også, kanskje.

Comment

Stemmer at det er 4,75" ja, jeg klarte å presse ned 5.25" men måtte da knekke av 2 av festeørene på mellomtonen.

Comment

driver og bygger i en w124 akkurat nå, er en stasjonsvogn vel og merke da.

ganske grei bil og bygge i, lett og strekke kabler osv da det er kabel bruer i gulvet.

orginal dynamo er er litt dritt tilkobling med kontakter så vanskelig og få til noen tykk kabel der.

ellers ikke så mye og utsette på de
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Okei, takker, alle sammen.
                Mathias.... Soundman is alive
                Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

bare gi en lyd det skulle du få noe problemer med bygget så kanskje jeg kan svare deg
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

ingen problem å få plassert en tolver i hatthylla, med lit utskjering av gammelt metall og å sveise inn ei ny flat plate
                    hadde en tolver og to 8" i hatthylla på mærca e hadde..hehe

Comment

og det er enkelt å strekke 2x53mm2 kabler fra framm til bak i bagasjeromme ;-) hehe
                      Bmw 525tds touring
                      2xJbl p1222.
                      En p1000-1bd til 12" og.
                      T400-4+ jbl 6,5" frontsystem

Comment

Jeg har hatt mange W124 mercer og de får du faktisk veldig god lyd i om du fjerner tanken i seteryggen. Er litt jobb, men er absolutt verdt det. Jeg har laget nye tanker i både alu og i plast og det var aldri noe problem med det. Du må forlenge påfyllingsrøret med noen cm og flytte utluftingen litt også.
                        Mvh
                        Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Working...
                        X