Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av forsterker til denne subpakka

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Akilles View Post
    Den 'ugn' har linka til hadde fungert suverent på JBL'n 3 slike lukter massevis av morro!
    Fett :-D Hvordan regner man ut hva forsterkeren passer best til, med tanke på ohm og slikt?

Comment

Ikke gidd å regn mer eller lag fler tråder, bruk jbl forsterkeren og 3 slike 15" basser. å bruk resten av tida på å få laga en skikkeli kasse til de.

Comment

Har da ikke sakt at jeg skal ha de 15", noe jeg ikke skal, men takk for tipset.
        Om du ikke svarer på spørsmålet, trenger du ikke å skrive noen innlegg.

Comment

Originally posted by robint View Post
          Ikke gidd å regn mer eller lag fler tråder, bruk jbl forsterkeren og 3 slike 15" basser. å bruk resten av tida på å få laga en skikkeli kasse til de.
          Må si meg enig her.slutt og lure og funder på alt mulig og begynn heller og bygg kasse.og hvorfor kan du ikke bare kjøpe 3 stk av den 15 og kanskje noen horn i stedet for og tulle med 8stk 10 tommere og forskjellige amper.
          Lasse Bass Tala
          Proud to be LOUD!!!

Comment

Originally posted by Talaboy View Post
            Må si meg enig her.slutt og lure og funder på alt mulig og begynn heller og bygg kasse.og hvorfor kan du ikke bare kjøpe 3 stk av den 15 og kanskje noen horn i stedet for og tulle med 8stk 10 tommere og forskjellige amper.
            Om folk leser hele innleggene, der man at det siste jeg har snakket om er 4xdynabel. Sett langt vekk fra 8xdritsubber siden du sa det :-)

Comment

Du trenger ikke bli sur.Vi prøver bare og hjelpe deg.
              Lasse Bass Tala
              Proud to be LOUD!!!

Comment

denne f eks http://www.judysbilstereo.no/forster...mosconi-as3002 hehe

husk at di 15" er meget lett drevene i forhold til di 4 12",altså du trenger mindre forsterker for å drive di bra men kasse har jo mye å si det også

mvh kim

Comment

Kommer egentlig ikke å være så supernøye med kassen. Da den umulig kan bli 100% rett, er jo en slags "vegg" bak i russebilen. For vår skyld er det ikke nøye med de dypeste tonene og syk bass, så lenge det lager litt dunk i musikken er vi fornøyde :-)) Vedder en tusenlapp på at denne vekker kommentarer, altså negative tilbakemeldinger ;p

Comment

hvorfor ikke gjøre det litt orntlig når en først bygger?må ikke på død å liv ha vegg til 4 12" eller 3 15" husk jo større kasse jo mere dyp bass og mindre effekt tåler elementet(ene) er jo bare å bygge en baffel plate i front og evnt bak og kasser inni.ikke noe problem.men ikke får å være stygg men sånn du forklarer så kan dere jo nesten bare ha 1 element.blir jo bass ut av det også.men uansett den forsterkeren dere har fra før av og 2 eller 3 av di pa 15" fra dynabel vil bli morro i russe bilen deres og ikke minst billig den jbl n og ikke boss greia

mvh kim

Comment

Hele tanken var jo å lage en "vegg" som er ca 180x90x40, som blir 650 liter. Dermed skal det deles av innvendig, slik at det totalt blir feks 100-130 liter totalt for de 4 subbene :-) Hva er greia med dempematter og slikt? Hørte en som sa; bruk heller penga på demping istedenfor gode subber.

Comment

Bruke heller penger på dempematter og litt billigere fronsett Hvisd du skulle tenke ¨på å bytte forsterker har da Gladen audio kommet med Gladen Audio XL 275c2 som er erstatteren til X-ion 280.2 http://www.autoradiolandete.com/shop...?id_product=81
                        Denne på PA elementene vil gi mye morro
                        Og når det kommer til kasse: IT`S ALL ABOUT THE BOX
                        Altså hvis dere ikke bygger en skikkelig kasse kan dere putte inn verdens beste element å det vil spille helt ræva... Så der kan man vel si at men heller bør kjøpe litt billigere element og få noen til å bygge opptimal kasse hvis ikke man klarer det selv
                        Last edited by Judys Bilstereo; 13-11-2011, 09:49.
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Helvette, har problemer med å selge Polk-kassa. Vurderer å kjøpe til to ekstra og LIKE elementer, så har jeg 4 like polk DB1240. Om dere sier at forsterkeren klarer å dra 4xDynabelene, rekner jeg nesten med at den KLARER å dra 4xDB1240 også?
                          Last edited by Anderspr0; 13-11-2011, 13:17.

Comment

Du vil spille høyere med 3 15" dynabel PA elementer enn 4xpolk med den JBL forsterkeren
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                              Du vil spille høyere med 3 15" dynabel PA elementer enn 4xpolk med den JBL forsterkeren
                              Så der sier du at det er mulig altså :-) Får ikke solgt DB1222, som er satt sammen av 2xDB1240. DB1222 er jo ei god kasse, som koster rundt 4000-4500, og fant slike DB1240 på ebay (altså fra USA) til 600 ink. frakt :-) Blir endel billigere, samt at jeg har mye som jeg får brukt, kassa og forsterkeren :-b Skal jo selvfølgelig prøve å lage kasse i veggen, altså bygge veggen rundt kassene. Bruker MDF plater, som jeg får fra jobben (fraktemballasje) som er 22mm. Lager da en kasse som er dobbelt så stor som den originale, og kler den inn etter på med "veggen" jeg så ofte snakker om.

Her er da en JÆVLIG enkel skisse av greia. Med 4x 12" polk, en JBL og Dynabel forsterker, med 2 6x9 høyttalere mellom, så blir det 6 6x9 Cadence høyttalere innvendig i bilen (4 under soffaen rett bak kassa, og 2 stk i siden, som er midt i bilen. Fram spiller ingen rolle, da dette er en russebil og sjåføren før nøye seg med lyden bakfra)
                              Attached Files

Comment

Hva tror dere??

Comment

Working...
                                X