Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasser til Eton Black Edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasser til Eton Black Edition

Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg med en ting.

Har et sett med Eton Black Edition liggende, og ettersom de er 6,5", men jeg har 5,25" i bilen, tenkte jeg at jeg kunne lage meg noen gode hjemmehøyttalere istedet. Det jeg ønsker fra dere, er et svar på om disse er egnet til å bruke innendørs? Eventuelt anbefale/tegne/lage kasser også? (prisavhengig)

Kan legge ved et dokument som viser parametrene. Dersom det trengs noe mer info enn det jeg har her, så blir det litt vanskelig, ettersom jeg rett og slett ikke finner noe som helst om dette settet noen plass.

På forhånd takk!
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Bump.. anyone?
    Mvh.
    Roy

Comment

Det er neppe verdt bryet, uten enfrekvensgang å forholde seg til blir delefilterkonstruksjon et skudd i blinde.
      Er ikke stort ved parametrene som tilsier at det vil fungere veldig godt.

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        Det er neppe verdt bryet, uten enfrekvensgang å forholde seg til blir delefilterkonstruksjon et skudd i blinde.
        Er ikke stort ved parametrene som tilsier at det vil fungere veldig godt.

Mvh
        Dag Johansen

Hvor stor, og hvilken type kasse vil du anbefale til disse da? I bil tenker jeg. Jeg har ikke noe bil å ha de i pdd. men en gang i fremtiden kanskje =)
        Mvh.
        Roy

Comment

Det er jo helt klart et "dør-element" og vil spille best i stor kasse.
          Men jeg ser ikke helt problemet!?
          Mangler du høyttalere i heimen?
          I bilen?
          Hvis du ikke har noe å bruke de til er det vel bare å selge de?

Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Det er jo helt klart et "dør-element" og vil spille best i stor kasse.
            Men jeg ser ikke helt problemet!?
            Mangler du høyttalere i heimen?
            I bilen?
            Hvis du ikke har noe å bruke de til er det vel bare å selge de?

Mvh
            Dag Johansen

"Problemet" er at jeg har ett meget godt og ekslusivt (kun 100 produsert) frontsett liggende som ikke passer i bilen, og derfor tenkte jeg at jeg kunne lage meg noen gode stereo-høyttalere til å ha i stua. På en god rørforsterker f.eks. Var bare en tanke/drøm =)

Har prøvd å selge de, men ser ikke ut som det er så stor interesse, da det er klin umulig å finne noe info om settet. Måtte sende mail til Eton i Tyskland for og få tilsendt det databladet jeg har.

Så er det jo som sagt produsert bare 100 sett av dette, så jeg vil jo ha igjen litt for det også, da jeg betalte en god del for det. Nypris i Tyskland var 15.000,- når jeg kjøpte det.
            Mvh.
            Roy

Comment

Du vil mest sansynlig få mye mer ut av feks et god par seas midbasser enn de midbassene der pga spesifikasjoinene.
              disse bør ha stoooor kasse og får fortsatt høy q-verdi. -3db i 100l lukket kasse ligger også 86-87hz som er relativt høyt. i bil vil du få en veldig bra midbass trykk, men vil nok mangle en del bass hvis du skal bruke disse i heimen.
              Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
                Du vil mest sansynlig få mye mer ut av feks et god par seas midbasser enn de midbassene der pga spesifikasjoinene.
                disse bør ha stoooor kasse og får fortsatt høy q-verdi. -3db i 100l lukket kasse ligger også 86-87hz som er relativt høyt. i bil vil du få en veldig bra midbass trykk, men vil nok mangle en del bass hvis du skal bruke disse i heimen.

Ser ut som man bare kan forkaste denne planen mao. Jævla synd egentlig, for det er sykt fin lyd i dette settet. Uten tvil det beste settet jeg har hørt av 2-veis passivt. Det var montert i en annen bil jeg hadde, rett i original dør, med minimal demping. Nydelig!
                Mvh.
                Roy

Comment

Det er jo bare å bygge ettpar kasser da, rundt 30-40 liter og montere de i.

Mvh
                  Dag Johansen

Comment

så får du skaffe deg noen 8" sls'er å bygge et par skikkelige suber!

edit. har faktisk 2 kasser av 2x25l som passer til, men blir nok for voldsomt å sende
                    Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Disse funker nok ypperli i en dipolkonstruksjon. Åpen baffel + en bass i bunnen så har du det.
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Legatia View Post
                        Disse funker nok ypperli i en dipolkonstruksjon. Åpen baffel + en bass i bunnen så har du det.

Tell me more? Vanskelig å bygge?

Har du noe bilder av en sånn konstruksjon?
                        Mvh.
                        Roy

Comment

Det er jo bare å bygge ettpar kasser da, rundt 30-40 liter og montere de i.

Mvh
                          Dag Johansen

Er dette noe du kan tenke deg å gjøre da? Så optimal kasse som "mulig" til innebruk. Pris på dette eventuelt? Send meg en PM isåfall =)
                          Mvh.
                          Roy

Comment

Originally posted by aFFekak View Post
                            Tell me more? Vanskelig å bygge?

Har du noe bilder av en sånn konstruksjon?
                            Utallige måte å bygge det på, men i utgangspunktet en plate med hull til høyttaleren. Simpleste måten å bygge høyttaler på. Bassen bør være litt slagareal på, blir lite bass i en slik konstruksjon kontra kasse. Men duverden så mye bedre det låter! Et par billige 15" pa elementer så er du i boks.

http://www.google.no/search?hl=no&q=...og&sa=N&tab=wi
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Working...
                            X