LES HER! Før dere lager en ny tråd.
Denne delen av forumet "Tester og Anbefalinger" skal kun være en samling med reviews og anbefalinger av produkter man har prøvd og har erfaring med. Dette er for å fortelle sin mening og produkter og for at andre skal få inntrykk av hvordan de er, og for at det skal bli lettere å velge ting uten å ha prøvd dem selv.
Hvis man skal spørre om produkter er det bedre å bruke bare "Bilstereo"-delen av forumet, for å gjøre forumet mer oversiktlig og får å få mer respons.
Den Quota-forsterkeren har jo skikkelige Kina-specs... "1200W RMS" med 5% THD og sikring på 90A. M.a.o. må den ha virkningsgrad på nær 100% i 1 ohm. Det ha'kke jeg sett før, hvertfall...
Men - det viktige spørsmålet er jo: Hvor mye koster den? Om den er billig og leverer 7-800W i 1 ohm, kan det likevel være et OK kjøp.
Haha, nopp ikke noe kina specs. Er målt ut ifra hva konkurrentene bruker. Det er jo vanlig at Ground Zero måler ved 10% og det finnes en god del andre seriøse fabrikanter som gjør det samme også her til lands.
Du kan jo se nærmere på en av de andre forsterkerne som blir nevt i denne tråden som har samme størrelse på sikringene og trekke konklusjonen selv.
Men ser du nærmere så har vi målt under 5%.
Og effekten er der, den har ikke noe problem med å matche større forsterkere samtidig med at det ikke er et kina produkt.
Måler du virkningsgraden så se det slik
14.4 x 90 = 1296 x (virkningsgrad ved under 1% 0.8) = 1036.8. Så den leverer lett 1000W ved lavere THD.
Men ved noe høyere THD så yter den også mer. Men 1 bilde sier jo mer en 1000 ord.
Pris bør du jo vite fra før, du har jo kommentert den hehe. Men veil er 2.299 Nok.
Hehe, det var så lenge siden jeg tråkket på noen tær nå, at jeg måtte bare.
Men dere kunne jo alltids sagt at den leverer 1000W RMS i 1 ohm da. Det er kanskje litt mer ærlig og realistisk, i den grad tallet på esken spiller noen som helst rolle i praksis.
Prismessig er den jo fortsatt gunstigere enn f.eks. dynaBel sin rimeligste. Lydmessig har jeg ingen formening om forskjellen mellom de to, dessverre, da jeg ikke har hørt B2 enda...
Det er helt ok, du vet jeg kan ta litt "mobbing", men du fikk jo også litt fakta å se på da i form av test data.
De som har testet forsterkeren har i alle fall ikke vært misfornøyde og det er ikke "newbees" som ikke har peil heller hehe.
Comment