Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd fra subwoofer når man skrur opp volum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulyd fra subwoofer når man skrur opp volum

    Hei!
    Jeg har montert forsterker + subwoofer i min volvo 850 , problemet er at når jeg skrur opp lyden eller at forsterkern får mye signal ( mye gain ) så lager den en ekstrem ulyd som høres ut som "BOOOOOO" , Lyden forsvinner bare ved å skru ned lyden ganske mye og det er utrolig irriterende for jeg kan ikke spille serlig høyt før dette skjer.

    Jeg har testet med 2 forsjellige kabler på phono kablene/remote/ men jeg trur kansje dette har noe med jording å gjøre? noen som vet hva jeg kan gjøre for å få bukt med dette?
    all hjelp settes pris på!

  • #2
    Jeg kan også legge til at det virker som subwooferen spiller ganske tregt , ( en rockfosgate 12" ) , men det kan kansje være at den ikke får hurtig nokk strøm fra forsterker som ikke har kondensator?

    Comment


    • #3
      hva slags forsterker og spiller har du?


      mvh kim

      Comment


      • #4
        det er en rockford fosgate slim 12" , også er det en rockford fosgate p3001 forsterker

        Comment


        • #5
          Korleis har du koblet suben til forsterkeren. Er anten 1 ohm eller 4 ohm.
          Har du spilt inn suben?
          Du har ein ganske liten forsterker! (altfor liten vil eg sei)

          Comment


          • #6
            Originally posted by todleif View Post
            Korleis har du koblet suben til forsterkeren. Er anten 1 ohm eller 4 ohm.
            Har du spilt inn suben?
            Du har ein ganske liten forsterker! (altfor liten vil eg sei)
            allt er spillt inn , problemet er at det kommer en KRAFTIG ulyd som ikke er normalt , suben bråker plutselig forferdelig mye!
            Lyden minner om den samme lyden som når man setter inn aux kablen mens stereo anlegget er på, bare at den vedvarer helt til jeg skrur ned lyden.
            jeg rekker aldri å spille så høyt at forsterkeren/elementet rekker å lage ulyd pga forsterkeren ikke er tilstrekkelig

            Comment


            • #7
              Korleis har du koblet suben til forsterkeren. Er anten 1 ohm eller 4 ohm

              Comment


              • #8
                På forsterkeren så er det 2 stykk utganger , dvs til 2 høytalere. den er koblet med + i fra A og - i fra B

                Comment


                • #9
                  Er jo berre 1 utgang på forsterkeren. Det er ein monoblokk. Men den har 2 tilkoblingspunkter.
                  korleis har du koblet på kassen til suben? Sia suben har 2 spoler på 2 ohm, so har du litt valgmuligheiter der.

                  Står crossover på lp?
                  Kva slags frekvens har du stilt filteret på?

                  Comment


                  • #10
                    Ok , som jeg ser på subwooferen så er det bare 1 ingang til høytaler kabler så den er koblet inn der.
                    Ja står på lp og jeg har som regel hatt den på mellom 80-100hz

                    jeg har justert allt dette opp og ned osv men samme problem kommer uansett hva jeg gjør.
                    Det er samme ulyd hvis man har en ødelagt aux kabel fex så ulyden kommer sinnsykt høyt og elementet står bare å blafrer så det er ikke snakk om en liten ulyd.

                    Comment


                    • #11
                      Det er vel ein sånn du har? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                      Det står at den har 2 spoler på 2 ohm. Har du bilde av tilkoblingspunktet på kassen?
                      Du kan koble i 1 ohm eller 4 ohm. Forsterkeren din takler ikkje 1 ohm. Har du kobla i 1 ohm kan dette skape problemer. Kanskje problemene du har

                      Comment


                      • #12
                        Fann endeligt bilde av tilkoblingspunktet. Er seriekobla inni kasen, so det er ein last på 4 ohm på tilkoblingspunktet.

                        Kor mange timer har du spilt inn suben?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by todleif View Post

                          Kor mange timer har du spilt inn suben?
                          Beklager for lite konstruktivt, men dette har vel ingen ting å si i det hele tatt. For meg så hører det ut som av det er forsterkeren som jager denne lyden du forklarer, hvorfor kan det være mange står på. Men dobbelt sjekk koblinger og mål spenning på batteri og forsterker under bruk for å eliminere noen feil.

                          Comment


                          • #14
                            høres nesten ut som en signal feil, enten i spiller,signalkabel eller forsterker.....
                            Remi Lilleng

                            Comment


                            • #15
                              jeg har testa med å bytte alle kabler , det jeg kansje er redd for at det kansje har gått en jordings feil i spilleren ? slik at problemet skjer.

                              har bytta alle kabler til nye , så strøm og signaler skal ikke være problem. så jeg vil tru at det enten ligger i jordinga i spilleren , eller at det er noe som er borti jordinga på bilen kansje? husker med ett annen forsterker+ sub jeg lånte fikk jeg problem med at jeg fikk en suse lyd som fulgte turtal.. jeg trudde dette problemet skulle skje igjen men denne gangen så var den lyden borte, men problemet jeg har nå

                              Comment

                              Working...
                              X