Announcement

Collapse
No announcement yet.

Godt batteri for kaldstart av dieselmotor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Godt batteri for kaldstart av dieselmotor

Lurer på hvilke(t) batteri som er egnet for kaldstart av dieselmotorer? Her i trøndelag blir det fort -30 på vinteren, og da må man gjerne ha et godt batteri. Trenger ikke å ha gode egenskaper for bilstereo, men det er jo ikke dumt dersom det har det i tillegg =)

Har sett litt på Optima red/yellow/blue-top.. Disse er vel beregnet for slik bruk, eller?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Hvilken bil er de snakk om? Mål hvor stort batteri du har plass til, å finn de batteriet som passer med mest mulig ampere/amperetimer
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Renault Laguna II..

Ser at batteriet som anbefales har en str. på Lengde 278, Bredde 175, Høyde 175 (med polene nedsenket).

Men jeg tenkte mer på et generelt grunnlag. Om noen kan komme med forslag bare, så jeg vet sånn ca. hva jeg skal gå etter =)
      Mvh.
      Roy

Comment

Stinger er vel populært her inne?
        Lars Ole Spitalen

Comment

Brukt gul Optima på de olje-brennerene jeg hadde (alt fra -91 VW LT til -08 Transit), og aldri hatt startproblem.
          Mathias.... Soundman is alive
          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

Så i en test at dette batteriet skulle være bra.

http://www.mekk.no/Bil/Bildeler/Batt...e-Batteri.html

"Mycket bra" sto det, og batteriet fikk 4,7/5 på kaldstart av en V70 diesel. Til den prisen var det visst umulig å finne noe tilsvarende.

Optima batteriene er en god del dyrere..
            Mvh.
            Roy

Comment

Bruker optima blue på min bil. Riktignok ikke en diesel, men er en 2l så trenger litt guff for og startes. Brukte det vinteren i fjor og hadde aldri problem med og starte. Selv på de kaldeste dagene.
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Hvorfor ikke bruke odyssey/stinger?
                AGM er vel bedre enn optima og co?
                Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
                  Hvorfor ikke bruke odyssey/stinger?
                  AGM er vel bedre enn optima og co?

Jo da, men de er så dyre.. Hadde jeg hatt en stor stereo som jeg skulle hatt strøm til i tillegg, så hadde det blitt noe annet..
                  Mvh.
                  Roy

Comment

Skal du ikke ha agm/gel batteri, så anbefaller jeg banner startingbull, 50-500 har de i a6 me 2.5tdi å de funker gull hatt banner i alle bila mine hittils, å ikke hatt trøbbel
                    Lars Ole Spitalen

Comment

Originally posted by saab9000 View Post
                      Skal du ikke ha agm/gel batteri, så anbefaller jeg banner startingbull, 50-500 har de i a6 me 2.5tdi å de funker gull hatt banner i alle bila mine hittils, å ikke hatt trøbbel
                      I den testen jeg leste, kom banner dårligst ut faktisk.. Var ikke startingbull de testet riktig nok =)
                      Mvh.
                      Roy

Comment

Skal vedde en tier på at enhvert opplada batteri som er nevnt her og billigeste de har på biltema som passer (mtp mål og Ah) har NULL problem med å starte bilen. Så lenge glødinga fungerer som den skal på bilen.
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
                          Skal vedde en tier på at enhvert opplada batteri som er nevnt her og billigeste de har på biltema som passer (mtp mål og Ah) har NULL problem med å starte bilen. Så lenge glødinga fungerer som den skal på bilen.
                          Joda, det stemmer nok det. Men nå vil jeg ha et batteri som har gode referanser mtp. kaldstart.. Som sagt så blir det fort -35 i noen dager i strekk, og da er det viktig med et batteri som tåler det. I motsettning til det batteriet jeg har nå, som ble montert inn av et Renault-verksted i tr.heim en plass.. Funker knall så lenge det ikke er minusgrader
                          Mvh.
                          Roy

Comment

Har Optima Red Top på mercedesen min..
                            Drar lett rundt 7,5 liter kald 15W-40 olje :P
                            ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

apropo olje: http://www.ferrarichat.com/forum/faq...=haas_articles

Comment

Working...
                              X