Announcement

Collapse
No announcement yet.

Godt batteri for kaldstart av dieselmotor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Noobdelux View Post
    (titegn)
    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

Apropo olje, å bytte olje til en lavere kald verdi er ikke dumt. 0W eller 5W syntetisk olje på vinteren er ganske digg. Spesielt når det nærmer seg -30C.
      Mvh. Damir

Comment

Jeg har trøbbel med å starte bilen min nå på vinteren med bare noen få -grader. Har et varta batteri fram å et 10år gammelt optima rødtopp baki. Hvilket batteri anbefaler dere at jeg skal kjøre på fram(ikke noe kjempedyrt), lurer selv på et nytt rødtopp batteri fram.
        JBL GTI 145,8db

Comment

bilen er forresten en toyota corolla 1,3 bensin.
          JBL GTI 145,8db

Comment

Originally posted by Dammed View Post
            Apropo olje, å bytte olje til en lavere kald verdi er ikke dumt. 0W eller 5W syntetisk olje på vinteren er ganske digg. Spesielt når det nærmer seg -30C.
            sjekka du linken eller?

Comment

Jepp, men leste ikke alt. Og det trenger heller ikke trådstarter mener jeg, fordi det er ingen grunn til å lese en så lang post for noe så enkelt som at desto tynnere olje man har ved minus 30, desto enklere er det å starte motoren. Så lenge varme graden til oljen er tilfredsstillende så er det bare å kjøpe lavest mulig kald verdi og helst syntetisk olje hvis motoren ikke bruker olje og bilen er relativt moderne.

Olje er et ganske komplisert tema, men det er unødvendig å gå dypt inn i det hvis du kjører en vanlig personbil og bruker den normalt.
              Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post

Det blir jo bra for min del, ca 2000,- hver måned på bare olje :P
                Er da ung(og)dom, så kjører ca. 8000km hver måned..

Comment

Til privat bruk, eller har du en jobb som inkluderer kjøring? Trodde jeg var unormal med rundt 40' i året
                  Ford Mondeo '04
                  B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

Comment

kjører mellom 8-10k i året jeg,men skifter olje både om høsten og våren
                    volvo s60
                    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                    Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by Jan-Erik123 View Post
                      Til privat bruk, eller har du en jobb som inkluderer kjøring? Trodde jeg var unormal med rundt 40' i året
                      Da jeg drev med avistransport, hadde jeg ca 11k km pr mnd. Og den kollegaen som kjørte Oslo-Røros6 dager pr uke hadde en god del mer.
                      Mathias.... Soundman is alive
                      Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                      Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

Originally posted by Kemn View Post
                        Det blir jo bra for min del, ca 2000,- hver måned på bare olje :P
                        Er da ung(og)dom, så kjører ca. 8000km hver måned..
                        Håper ikke du bytter olje årlig da...

2000kr er for mye. Hadde kjøpt en del i kvanta fra utlandet hvis jeg var deg. Og bytta olja helst hver måned, minst annenhver måned.

F.eks: http://www.ebay.de/itm/10-Ltr-0W-40-...item1c2042c01c

Frakta blir nok på rundt €20 (send dem en melding, de sender garantert til Sverige). (70+20)*8 = 720kr for 10 liter Mobil olje er ikke verst. Blir da 360kr i måneden hvis du skifter olje hver måned + oljefilter da, men de koster ikke så mye.

Hvis dem ikke sender til Sverige/Norge, så kan du kjøpe herfra: http://stores.ebay.co.uk/B-F-Olshop

Kjøpte Agip olje fra dem sist, bra olje til en super pris og alt kom veldig godt pakket inn.
                        Last edited by Dammed; 10-12-2011, 01:23.
                        Mvh. Damir

Comment

Handla de ikke om batterier? ang. Olja til nye diesel biler, så se hvilken olje norm. Bilen skal ha.. å kjøp kvalitets olje, men er de en eldre bil, så kjøp biltema olje å bytt oftere, 5w-40 en dems er ikke værst
                          Lars Ole Spitalen
                          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                          anlegg: DD, mtx, kenwood
                          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Må vel svare for meg selv om det blir mere off topic..

All den kjøringa mi er kun privat.. Såkalt råning..
                            Skifter olje hver 8000 kjørte km. Både på motor og bakaksel (da jeg har slakke i denne)

Men det er jo bra for motoren at den stort sett er god og varm hele tiden

Comment

Working...
                            X