Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwooferkabler???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subwooferkabler???

    Hei!

    Får subwoofere i posten imorgen, 4xDynabel DY9242. Hvilke kabler trenger jeg mellom disse og ut igjennom kassen? Hadde en ferdigkasse fra før, der var det en slik uttak med "typiske" kutteselv kabler, som man bare stikker inni og skrur igjen. Men på disse DY9242 så det ut som om det var RCA kabel-utgang? Forsterkerne har jo slik skru-greier..

    Bør jeg ha bassporter? Kassen er totalt på 224 liter, fordelt på 4 12" elementer

    HJELP! Skal gjøre ferdig kassen imorgen -.-

  • #2
    disse subbene har push terminaler, så du trenger bare å bruke vanelig høytalerkabel så årnder det seg nok.


    du kan ha bassport, viss du vill ha det.

    hva hadde du evnt tenkt å tune den til? mange hz? hvor stor port hadde du tenkt?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Jeg er ganske fersk innen dette, så aner ikke hva portene brukes for, så derfor spør jeg om det er nødvendig :-) Og det med Hz har jeg iallefall ikke peiling på! ;-)

      Skal jeg bare parallell koble alt inni kassa, og borre ett hull med en kabel ut på baksiden? Er det alt? :-) Skal på en JBL gto 14001, isåfall blir bare ene kanalen brukt? Trenger litt hjelp ang. dette :-)

      Comment


      • #4
        http://www.rockfordfosgate.com/rftec...4&woofer_imp=4
        skal kobles i 2 ohm.skal ikke parallel kobles



        mvh kim

        Comment


        • #5
          det der er jo parallellkobling?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Anderspr0 View Post
            det der er jo parallellkobling?
            Det er faktisk begge deler

            Comment


            • #7
              Er seriekobling av spolene og parallellkobling av subbene på den tegningen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Anderspr0 View Post
                Jeg er ganske fersk innen dette, så aner ikke hva portene brukes for, så derfor spør jeg om det er nødvendig :-) Og det med Hz har jeg iallefall ikke peiling på! ;-)

                Skal jeg bare parallell koble alt inni kassa, og borre ett hull med en kabel ut på baksiden? Er det alt? :-) Skal på en JBL gto 14001, isåfall blir bare ene kanalen brukt? Trenger litt hjelp ang. dette :-)



                Da følger jeg tegningen ;-)

                Noen kommentarer til det ovenfor?

                Comment


                • #9
                  Står foreløbig imellom to kasser, hva hadde dere valgt med tanke på utseende?

                  Målene på begge kassene gir 224 liter eller noe.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Litt offtopic, men hvordan har du laget den tegningen?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Anderspr0 View Post
                      Står foreløbig imellom to kasser, hva hadde dere valgt med tanke på utseende?

                      Målene på begge kassene gir 224 liter eller noe.
                      Jeg syns nr 1 ser best ut
                      Lasse Bass Tala
                      Proud to be LOUD!!!

                      Comment


                      • #12
                        Skal jeg bruke dempemateriale? Lagde kassen i 12mm MDF, men må vist ha ett lag med MDF utpå, slik at det blir 24mm. Feilberegninger

                        Comment


                        • #13
                          Lagde tegningen i paint.

                          OT: Hva vil det si "Utgangseffekt 300 watt" i en 5,1 kanals hjemmekino? Det er vell 300/alle de fem kanalene?
                          Iallefall, testet èn Dynabel DY9242 12" på det, og selv med verdens værste hjemmekino, ble effekten helt rå! :-) Gleder meg på 4 med en 2000Watts forsterker

                          Comment

                          Working...
                          X