Strengt tatt spiller det jo ingen rolle hvem som lodder sammen og pakker komponentene, så lenge de er valgt og sammensatt med omhu, designet er gjort av folk med peiling/erfaring, og kvalitetskontrollen er mer enn en 10-sekunders funksjonstest av 1 enhet pr lot.
Sjansene for at flere eller alle av de ovennevnte punktene inntreffer samtidig, blir dog mindre jo mindre produsenten skal betale for arbeidskraften og materiellet, for å øke profitten, det sier seg jo selv.
Gjør ikke noe å kjøpe ting laget i Kina, så lenge produsenten tar egne varer seriøst. Og det gjør helt sikkert Audison.
JL Audio-forsterkerne er som ca. alt annet også laget i Kina, og de er hverken billige eller dårlige.
Og skulle det vært noe grunn til at kun Europeisk produksjon er bra?
Det har ikke jeg sagt noen tingen om. Mye bra produksjon i Kina.
Det er stort sett ikke produsentenes feil at de må flytte produksjonen til lavkostland, men myndighetene.
Strengt tatt spiller det jo ingen rolle hvem som lodder sammen og pakker komponentene, så lenge de er valgt og sammensatt med omhu, designet er gjort av folk med peiling/erfaring, og kvalitetskontrollen er mer enn en 10-sekunders funksjonstest av 1 enhet pr lot.
Det er jeg helt enig med deg i.
Sjansene for at flere eller alle av de ovennevnte punktene inntreffer samtidig, blir dog mindre jo mindre produsenten skal betale for arbeidskraften og materiellet, for å øke profitten, det sier seg jo selv.
Sier seg selv ja.
Gjør ikke noe å kjøpe ting laget i Kina, så lenge produsenten tar egne varer seriøst. Og det gjør helt sikkert Audison.
Enig med deg i det.
JL Audio-forsterkerne er som ca. alt annet også laget i Kina, og de er hverken billige eller dårlige.
Gode forsterkere det.
Nå skal det sies at jeg alltid kommer til og like Hertz / Audison sine produkter uansett hvor de produseres. Det har ingen tingen med det og gjøre. Men jeg skal bygge en bil nå med kun utstyr som er produsert i europa. Må finne på noe nytt likssom :-)
Du skal slite med og finne elektronikk til OK pris som er KUN laget i Europa.
Mye av Made in Europa har mye østen deler i seg. Men satt sammen i Europa.
Hehe, sant det. Men blir jo en spennende utfordring da
Har en Blaupunkt MP3-kompatibel drittsak i firmabilen. Jeg satt inn en CD da jeg hentet bilen (var helt ny) og har ikke tatt den ut siden - før jeg skulle prøve å bytte plate i går (hører mest på P3, så CD'en har stått i sammenhengende i ca 3 måneder).
For i går ville den faen ikke spille av CD'en, og heller ikke spytte den ut da jeg trykket eject. Etter å ha gitt spilleren en smell, kom plata ut, men da ville den ikke ha en ny plate inn. Motoren på matemekanismen gikk og gikk, og etter et par ganger med strømmen av og på, og noen minutters irritert og til dels voldelig stapping, tok den motvillig imot CD'en igjen, og begynte omsider å spille av.
Vi snakker altså motorikk som tåler én - 1 - enkel inn-/utlasting av CD. Impressive!
Kjøp brukt utstyr som har blitt tatt vare på. Etter min mening så er det mye kulere å se f.eks. gamle PG og RF forsterkere i en bil enn Nye Mosconi. Men det er vel en smaksak.
Edit: Brukt europeisk produsert bilstereo selvsagt.
Så du den bobla på motorshowet Damir? Hadde Sony forsterkeren som Haakon O har til midbass/diskant, på 2stk. Old School Sony subber Så mye heftigere ut det, enn de andre bilene som hadde 4-5 nye monoblokker hengende i dørene
Comment