Announcement

Collapse
No announcement yet.

Android carputer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Android carputer?

Noen som har vært borti DENNE type spiller?
    Så jo ganske grei ut igrunn, mange muligheter med android. Er jo også bygget opp på et panasonic hovedkort. Hva tror folket?
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

Skeptisk til no-name-produkter generelt... Og om man kun tenker "muligheter", er det veldig mye du kan putte i bilen. Dersom du har noen krav til justeringsmuligheter for lyden - og lydkvalitet generelt - blir utvalget mye mer begrenset.

Et godt eksternt lydkort eller i det minste en god, ekstern DAC er veldig lurt å ha. Og det tror jeg ikke finnes til Android enda. I tillegg er det såvidt jeg vet ingen ordentlig EQ eller tidskorrigeringssoftware tilgjengelig, men det går jo an å få i en separat boks (dog koster disse gjerne også noen tusen).

Jeg har fått kjøpt inn så og si alt jeg trenger til å ha Android som grensesnitt i min bil, men bruker mobilen og en app til å fjernstyre en PC som kjører Foobar eller XBMC (kommer an på lydkvaliteten fra XBMC da det er begrensede DSP-muligheter, i Foobar er det tilnærmet uendelige muligheter) med ekstern DAC.

Totalprisen på en minibærbar, en billader, en DAC... ca 3000,-. Har du mobilen fra før, blir det en rimeligere måte å få bedre funksjonalitet på - på en litt mindre skjerm, riktignok. I tillegg kan du velge å montere all fastmontert hardware skjult.

Comment

Evt montere en Samsung Galaxy Tab, en Qnap 2TB TS-112 og en USB Wifi modem. Vips så har du pen interface som du kan montere slik at du kan ta med deg Taben, masse lagringsplass som er lett tilgjengelig.

Prisen på dette er noe høyere, men ganske kul løsning. Total sum ble på ca 7000kr + montering.

http://prisguide.hardware.no/produkt...i-og-3g-150074

http://www.amazon.co.uk/TS-112-Turbo...31&s=computers
      Mvh. Damir

Comment

Joda. Man kan jo også alltids installere en "uoriginal" Android-ROM (vet ikke om det går på Tab'en, men regner med det). CryogenMod 7 har vel støtte for FLAC og equalizer, noe som bør hjelpe litt.

Fortsatt ingen tidskorrigering eller flere enn én stereoutgang til resten av anlegget, med mindre man slenger inn en 360.x, Imprint-greier eller tilsvarende. Og da blir totalprisen very nice...

Comment

Ja glemte å skrive at en spiller som P88RSII er en fordel for da bruker man kun Aux inngangen på den og spilleren til tidskorrigering, equalizer etc. Og ja da blir det endel dyrere.

Jeg selv har planer om å lage noe slik med den Galaxy taben.
          Mvh. Damir

Comment

Den ser jo konge ut
            mange apps til android blant annet vlc osv som man får brukt her !
            også torque kan man kjøre med en obd2 bt adapter sånt at man får lest av infoen om bilen også ! kjekt
            Trenger ikke å koste jævlig mye
            android 2.3 er gangske oppdatert
            Men jeg hadde ikke gått for den
            500mhz er treigt som bare det så jeg ville holdt meg unnna den hvertfall !

Comment

Jeg har testet min galaxy tab (7" versjonen) med wimp (med hq setting) og aux mot spilleren (avh-6300) og lyden var rimelig bedriten... Samboeren sin galaxy s2 med wimp virker å ha mye bedre lyd, så virker som dac i galaxy tab ikke er mye å rope hurra for

Comment

Frem til man kan få lyden fra Android-devicen digitalt ut til en god nok DAC, tror jeg ikke det er så mye å rope hurra for uansett, for å være ærlig.

Apple-produktene er vel bedre å bruke til slikt, kombinert med en god spiller, når man kan bypasse DAC'en i pad/pod/phonen og få digitalt signal ut til den forhåpentligvis bedre DAC'en i spilleren.

Comment

Jeg koblet kamerats galaxy tab, mener det var den eldste, via AUX på P88RSIIen min og lyden var veldig bra. Jeg er ingen lyd guro, men jeg syns lyden var for min del akseptabel.
                  Mvh. Damir

Comment

Noen som er interessert i å lage noe opplegg i 1 eller 2 toyota tundra med galaxy tab 10,1 send pm:-)

Comment

Working...
                    X