Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til billig(e) ,lette og bra 10" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til billig(e) ,lette og bra 10" ?

    er litt på utkikk etter 2 x 10" helst noe billige og 2x4ohm ...max 1500,- pr element ellernoe.. gjerne med litt slaglengde.. forsterkeren er en H/K CA1500M oppgitt 900w 1ohm...

    http://www.judysbilstereo.no/subwoof...al-designs-510

    Vil disse være okå? noen som veit hvor mangen kg hvert element veier? og erfaringer med disse?
    Grunnen til eg spør er pga anlegget skal veie litt lett..

    er svak for små DD subber





    kom gjerne med tips..

    firkanta subber,cadence,RF,Gzero,kicker,kenwood er bl.a utelukket...

    mvh

  • #2
    tror jeg kjøper DD 510 ja

    http://www.youtube.com/watch?v=jGHXm...eature=related

    Comment


    • #3
      Har du muligheter for å tette helt mellom bagasjerom og kupé? Isåfall kan du bruke en Acoustic Elegance SBP15 (11,5 kilo) i "infinite baffle", altså med hele bagasjerommet som kasse. Den eneste ekstravekta du får da blir baffelen du fester elementet i. Du får også mer bagasjeplass og en langt mer lettdrevet løsning.

      Går du for en "vanlig" løsning er det nok veldig lurt å legge litt omtanke i kassekonstruksjonen for å spare så mye vekt som mulig der. MDF er unødvendig tungt. STIVHETEN teller mest i en basskasse, ikke massen*. Tynne kryssfinervegger med mye avstivninger (alurør?) kan være et greit alternativ, eller å støpe fem av sidene i glassfiber som en halvkule e.l. - buede flater har langt høyere stivhet enn rette flater.

      *Husker fremdeles jeg sikla MYE på Thomas Børjas gule BMW Compact med vakuumstøpt kasse av karbonfiber/kevlar... Han sparte bra med kilo der, husker ikke hvor mange.
      Last edited by epifant; 16-12-2011, 13:36.

      Comment


      • #4
        takk for tips, tenkte du nå på å ha subben i hattehylla? i såfall blir det ikkje plass til det med en 15" .men skjønner ka du mener, hadde sikkert vert ett greit alternativ, for bagasjerommet er ikkje så sinsykt svært heller.

        lagde noen kasser en gang i 19mm mdf, dei er egentlig ganske lette sånn sett. men treng litt avstiving, disse har eg brukt heile tia med godt resultat,så tenkte å bruke disse igjen, elementene spiller mot hverandre + basshull i hattehylla som er under glasfibrering der det flytter en del luft opp, men det fristet å kunne teste med noe anna matrialer da og med lett matrial som avstivelse...hummmm var ikkje så dumt det sikkert nei. får se tenkte på å¨gå ned i 2 x 8" også med nye lette kasser...men trur jeg bare går for 2 x 10" som før. kunna jo alltids lagd til 1 x 10" feks også i ei skikkelig kasse så lenge det ikkje hadde overskredet vekta med 2 kasser med element i.

        skulle liksom ha ett lett anlegg i ene bilen og ett blytungt i den andre
        Last edited by Terranoise; 16-12-2011, 14:04.

        Comment


        • #5
          jeg har 2 DD510b singel 4ohm i ei dag johansen kasse i audien, spiller som f##n hvis du vil de med dbjams, men og hardt å presist på rock/metall, anbefaller dag til å bygge ei kasse el lage tegninger hvis du går for dette kasse og elementer veier ca 35kg elns
          spillte foresten 136,2 i en audi 100 avant på db drag på flisa i sommer å de tåler juling:P
          Last edited by saab9000; 16-12-2011, 21:29.
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            morro å høre slikt, om andre har testa singel eller dual 4ohm 510 så gjerne skrik ut..

            da er 2 x DD 510 bestillt.

            Comment

            Working...
            X