Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med kenwood forsterkere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har erfaring med kenwood forsterkere?

Er i gang med å bestemme meg for kjøp av ny forsterker til nytt annlegg.

I den forbindelse vil jeg gjerne ha en liten forsterker, og har funnet en som lokker gankse sterkt:
    http://kenwood.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=4793

Kenwood kac-x5d.

Vil gjerne ha en fem kanals forsterker, og at den er liten er bare fint.

Men finner ingen omtaler av kenwooden noe sted, annet enn at 4 kanaleren av samme forsterker vant eisa prisen i 2010.

Så lurer på om noen har erfaring med disse forsterkerene. Er det god nok lyd i den til å drive et SQ anlegg?
    Er det nok kraft i sub kanalen til å drive en vanlig 12" sub? (trenger optimalt sett 450 watt rms)

Hvis noen har noen erfaringer å dele er det bare å skrike ut

Jeg hadde to X4D og en X1D u forrige bilen min. Drev 8" midbass med den ene, diskant og mellomtone med den andre. Samt diverse basskasser med monoblokka. Jeg syns de låt veldig bra og var mer enn nok power i dem, i det oppsettet jeg hadde.

Si ifra om du ønsker et tilbud på denne forsterkeren.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jeg vet ikke om jeg ville hatt klasse D i alle 5 kanaler. Det er veldig blandede tilbakemeldinger blant folk på nett.

De jeg har sett med flest positive tilbakemeldinger er JL sin HD og XD-serie. Og det er jo mange som bruker PDX fra Alpine - men også en del som ikke liker lyden av dem. TakeTheTime her har f.eks. vært innom dem - og byttet dem ut relativt fort, og han virker da å ha grei nok hørsel. Hehe...

Jeg har faktisk en på lån fra Alfert her på forumet, som jeg ikke har fått testet enda... Den bruker samme ICEpower-teknologi fra Bang&Olufsen som jeg hadde i en surroundforsterker til innebruk (5 x 50W eller noe slikt). Ikke noe å hoppe i taket over, men den lagde jo lyd, og var liten.

Foretrekker helt klart en strømsterk klasse A/B. Stort utvalg på bruktmarkedet også.

Det kan være lurt å finne ut hvor mye plass du har til rådighet, og ta det litt derfra. MÅ forsterkeren være liten, er det jo greit, men hvis ikke er det vel ingen vits i å unødvendig ofre lydkvalitet (og penger) for å spare 30x20x6cm eller noe slikt.

Edit: ZED har også en ren klasse D-forsterker som har fått gode tilbakemeldinger. Fås nok ikke i Norge, men...

Comment

MÅ ikke ha klasse D (liten)
        Men det gjør ting litt mer praktisk.

Vil egentlig bygge systemet i bilen slik at jeg kan koble fra selve subben, og ta den ut av bilen, når bilen skal en tur på bane og når jeg evt skal laste lange ting inn i bilen, og har bruk for "ski luken" i baksetet.

Har jeg en liten forsterker kan jeg plassere den under ene framsetet. Både signalkabler og strømkabler blir kortere
        Derfor hadde det vært praktisk med en liten forsterker.

Kan selvfølgelig ha en stor forsterker også, men da må den plasseres i bagasjen, troligvis på bakveggen av subkassen, og det blir mer komplisert å plukke ut subben.

Kikker derfor litt på kenwood sin, og på JL audi sin HD900.5
        Har lest mye positivt om JL audio sin, men ser at den kommer til å bli DYR her i norge.
        Hadde håper å holde meg til et ok budget...

Har allerede fått tilbud på kenwood sin X5D til 4500kr. (kan du gi et like bra tilbud fra bilstereosenteret?)

Men før jeg evt slår til på denne forsterkeren må jeg vite om den gir meg god nok lyd...
        Folk som har kjøpt JL sin mener det ikke er forskjell på lyden i den og en vanlig A/B forsterker. Men har ikke funnet noen omtaler av kenwood sin..

Leste derimot mange som syntes at Alpine sine PDX låt dårlig, men de samme mente at JL sine hadde løst alle "problemer" med lyden i klasse D forsterkere.

Føler meg veldig usikker på hva jeg skal velge.. Derfor jeg gjerne skulle hatt en objektiv erfaring med lyden i kenwood sin forsterker...
        Om den gir god lyd er det jo det jeg er ute etter, til en fin pris.
        Om den ikke gir god nok lyd for meg er det jo bare penger ut av vinduet..

Comment

Denne her er heller ikke så ille stor http://www.judysbilstereo.no/forster...gladen-one-606 og lyden er det ikke noe å si på...
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Sikker fin den også, men litt skeptisk til om den klarer å drive en sub skikkelig, med 1x235w?
            Dessuten er subben min 2ohm, og den klarer ikke brokobling i 2 ohm?

Comment

Min erfaring er at du bør unngå de fleste 5-kanals forsterkere, med mindre du har en veldig lettdreven subløsning. IB eller større, porta kasser kan klare seg med 2-300W, men skal du ha lukkede eller mindre porta kasser (eller liker å dra på mye), bør du finne en monoblokk på hvertfall oppunder 500W. Syns jeg...

Det finnes noen få 5-kanalere som er kraftige, og har klasse D kun i subkanalen. F.eks. ZX700.5 fra Kicker som jeg var godt fornøyd med. Den er ikke fysisk enorm heller, og du kan finne dem billig brukt (eller ny!) fra tid til annen!

Comment

Blir vel midt på treet lettdreven sub. En 12"

Den har følsomhet på 92db, som ikke er så alle værst. Men vil ha den i lukket kasse, så da taper jeg litt igjen.

Men vil helst bare ha en femkanaler, siden jeg sparer meg for mye knot ledningstrekking. Spesielt hvis sterkeren skal ligge under setet.
                Hvis jeg skal montere sterker bak i bagasjen må jeg uansett revurdere hele oppsettet, og da er det plutselig aktuelt med både 4 kanaler og monoblokk.

Comment

Du har vel to seter, så du kan ha en forsterker under hvert sete? :-)

Du kan bruke monoblokka til b2, den billige. Den er ikke stor, men gir vel 1kW. Til prisen og størrelsen bør den være genial.
                  Så kan du se i "fysisk små forsterkere"-tråden etter en firekanaler til det andre setet? :-)

Comment

Får kikke litt og se hva jeg finner ut av. Takk for tips

Er ikke helt umulig at jeg ender opp med JL audio Hd900.5.. Prisen på en slik var ikke så ille som fryktet i norge. En tusing dyrere enn å importere fra statene kan jeg leve med

Comment

Det var ikke så ille. Men tror det rimeligste jeg fant på eBay var ca 6400,- ferdig importert, og veil. pris i Norge er 10 lapper for HD900/5. Men man kan jo så klart få tilbud her og der.

Når det er sagt, så er det en refurb til salgs for $499. Gratis frakt innad i USA. Med JetCarrier bør du ha den ferdig levert og momset for drøye 4000,-.

Comment

Sant. Men da har jeg ikke garanti.

Og de andre fant jeg ned mot 6100kr inkludert alt. Får en i norge til 7000.
                        Så da er jeg ikke i tvil om hva jeg satster på. Er jo en grom sak, og med full garanti fra forhandler er det en god deal

Comment

7 lapper er billig, hadde nok ikke kjøpt fra USA sjøl da.

Om det er interessant for deg, er denne forsterkeren satt ned fra $800 til $325 her fordi forhandleren slutter med Massive.

En forsterker som har fått gode reviews, og leverer godt med pulver i subkanalen også - 800 "CEA2006"-watt, faktisk. Respektabelt.

Bør ha den i landet for 3000,- inkl. frakt og mva. Hadde jeg ikke hatt et par forsterkere "for mye", skulle jeg slått til selv. :P

Comment

Working...
                          X