Announcement

Collapse
No announcement yet.

Equalizer spm /erfaringer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Equalizer spm /erfaringer.

    Noen som har testa denne før?

    http://www.knk-tuning.no/product.php?id_product=9996

    er ikkje det slik som skal kobles på mellom rca utgangen på cd spiller og forsterker? (feks 4ch)

    nå tenkte eg at EQ på cdspiller er på null/nautral, og bare stille EQ på denne saken på linken over.

    eller er dette bare noe som er ok å ha påkoblet på en cdspiller med bare en RCA utgang? /evt en spiller uten EQ??

    min alpine 9887 har 3 utganger der 2 av dei går til en 4kanaler og siste til monoblock.....er ikkje det bare ene rca utgangen på 4kanaleren som får equalizern på seg da? bruker ikke splitter og alt er koblet i stereo..



  • #2
    Veldig enkelt, la denne være. Den du har i 9887 er mye mer fleksibel. På denne er alle frekvensene låst, på 9887 har du parametrisk eq, og kan velge både frekvens og Q-verdi (bredde på topp/dal). Hvis du trenger flere bånd en de du har i 9887, har du enten en eller annen grov feil i utgangspunktet, ELLER du skal ha en "perfekt" konkurranse-kurve. (og de fleste flate konkurransekurvene låter KJEDELIG)
    Mathias.... Soundman is alive
    Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
    Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

    Comment


    • #3
      aha,skjønner.. ja det er kanskje like greit å la være.

      Comment


      • #4
        slenger meg på her jeg. Har en alpine cda-117ri spiller jeg som jeg lurer på hvordan jeg stiller parametrisk og grafisk equalizer på, skjønner at instillingene som dere stiller inn ikke passer på min, men bare gitt meg en liten pekepinn for du stiller vel helt sikkert eq for diskant, mellomtone og bass, så håper noen hjelper meg
        JBL GTI 145,8db

        Comment


        • #5
          meiner du at du ikkje finner ut funksjonen for å stille eq på spilleren din? eller vilken rekkefølge den stilles i?

          Comment


          • #6
            vet hvordan ja, men hvilken frekvens feks bassen skal ham mellomtone og diskant.
            For den starter på 63hz som jeg regner med er for subben og går helt opp i khz område som jeg regner med er for diskant
            JBL GTI 145,8db

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hilmar92 View Post
              vet hvordan ja, men hvilken frekvens feks bassen skal ham mellomtone og diskant.
              For den starter på 63hz som jeg regner med er for subben og går helt opp i khz område som jeg regner med er for diskant
              Da foreslår jeg at du blir litt kjent med hva frekvens er.. For meg hjalp det veldig å kjøpe en "tone-generator"-app på iPhone og så satt jeg og hørte på forskjellige sanger med forskjellige instrumenter og vokaler, og sammenlignet med frekvensen.. Det vil gå opp et lys ganske fort på flere røde tråder som kommer igjen og igjen så da, når du er litt mer kjent med hva 63,5Hz eller for den saks skyld 2kHz er, så kan du knote med EQ'en til du ser mannen med ljåen
              VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
              DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

              Comment

              Working...
              X