Announcement

Collapse
No announcement yet.

Infinity Kappa® 50.9cs spiller skrapt, noen ideer til nytt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Infinity Kappa® 50.9cs spiller skrapt, noen ideer til nytt?

Da var det ny bil og anlegget skal få en oppgradering i samme slengen, har pr idag Infinity Kappa® 50.9cs komponentsett, 5,25 høytalerene er montert i dørene, og tweeters er også montert oppe i dørene, problemet er at settet alltid har spillt irriterende skarpt, det er så gale at jeg med sikkerhet kan si at det var mer behagelig å høre på original høytalerene i bilen.. Har knotet rundt i delefilteret i spillerene i evigheter men uten noe spesielt hell, hadde samme serie bare hakket større i russebilen og lyden var så behagelig at jeg kunne sitte i timevis å høre.. men mitt er det bare slitsomt.. spilleren er av type Kenwood KDC serien.. og en HiFonics forsterker.. 2ch.. noen som aner hvor problemet mitt ligger? Eller spiller dem bare ubehagelig dårlig?

Vurderer og putte dette bak i den nye bilen, og invistere i et nytt sett.. noen som har innspill her? Snakker rundt 1000-2000kr klassen, det skal spille rent og høyt.. og klare å gi meg frysninger!

Har du prøvd å stille på equalizeren? Å er de diskant eller mellomtone som skjærer?
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Ja, har lekt rundt i equalizer uten særlig hell.. er diskant som er forjævelig.

Comment

Delefilteret da? Er de noen diskant instillinger på de? +3db 0db og -3db elns?
        Lars Ole Spitalen

Comment

Har du forsterker på disse? Hvis ikke så kan nok mangelen på kraft fra spilleren som er problemet..

Comment

Ja, kjører en rimelig grei forsterker på dem, har forresten prøvd 2 forskjellige for å luke ut eventuelle feil der, bruker spilleren sitt delefilter.. og kjører uten instillinger på forsterker, har +3db og 0db på delfilterene.. men ikke noe spessielt hell her heller ved å stille på disse..

Comment

Hmmm.. da får vi se om noen andre har noe vettu å komme med
              Lars Ole Spitalen

Comment

Hvordan er det koblet opp du sier du bruker en 2 kanal forsterker hva er den koblet på?

Comment

hmmmmmmm.....har du koblet alle høtalerkablene riktig? vært med på å koblet en pluss og en minus feil, og da låt det rævva fra den ene til den andre enden......
                  Remi Lilleng

Comment

Skal vi se vi har Kenwood'en som spiller, herfra har vi en RCA som går fra "front out" utgangen på spilleren, og videre til forsterkeren.. forsterkeren er 2 kanals.. så + på + og - på - ... sjekket over +- allerede.. for mistenkte det, mulig eg overdriver litt.. overlever jo selvfølgelig å sitte å høre på musikk.. men det er IKKE behagelig for ørene.. spilleren har forresten brente jordingsbaner.. kom jeg på jeg kunne nevne.. så ene utsiden av siste RCA utgangen er jordet til chassiset på spilleren.. ellers får eg en veldig ubehagelig skurrelyd..

Comment

Prøv en helt annen vinkling på diskantene. Har ikke hørt dette settet, eller sett målepapirer, men med erfaring fra bl.a JBL TC25 og metall-domene til MB Quart Q-serie, vet jeg at det kan ligge mye der. TC 25 skulle absolutt IKKE være on-axis, da var den ille. I a-stolpen, spillende langs frontrute/dashbord ble den plutselig noe helt annet. Q-serien var designet for å spille off-axis, og fungerte også best langs rute/dash.

Polk Momo prøvde jeg på mange måter, og for meg ble de mest behagelig når jeg hadde dem langt bak på dashbord, spillende mot frontruta. Har du mangebånds eq, kan det hjelpe å dra ned ca 12-16khz.
                      Mathias.... Soundman is alive
                      Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                      Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

Gidde opp hele greia og skylder på spilleren (A) idag be det storinnkjøp av Alpine iDA-X305 med en PXA-H100 imprint lydprosessor med kalibreringskit og mikrofon, så skal vi se om jeg får noe liv i godhøytalerene! Noen som har erfaringer med denne typen spiller?

Comment

Da må du vel ha 4 kanaler for å slippe å bruke delefilterene?
                          Lars Ole Spitalen

Comment

Må jeg dele aktivt da? Kan jeg ikke bare fortsette å dele passivt?

Comment

Da hjelper de vel lite med alle instillingene på spilleren og imprinten, å er det delefilteret som lager skrikete diskant, så finner du jo fort ut de
                              Lars Ole Spitalen

Comment

Working...
                              X