Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motstands spoler for sub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

GENEXXA: kan jo alltids høre...er det ett slikt?
    http://forum.realmofexcursion.com/cl...17b-550-a.html

er dette noe bra element som tåler effekt og slaglende? hva er slike element verdt da?

har egentlig allerede pekt meg ut ett b2 cc15" om det ikkje ddz9518. mulig det blir noe billigere element først også.. kanskje teste lib sin(e) 18" også.
    Last edited by Terranoise; 07-01-2012, 22:17.

Comment

Det elementet du linket til er et quad-2ohm element, altså 4 spoler!
      Ellers kjenner jeg ikke til elementet, virker som en eldre konstruksjon, men det behøver ikke å være en ulempe!

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        Amen!

DD 18 tommer er relativt lettdrevent.
        Får du ikke trøkk med 1800 watt på det elementet bør du bytte bil, eller ører for den saks skyld!

Mvh
        Dag Johansen

Nei men da vil det vell ikke være noe problem sikkert

dd17 ser ut som en eldre årgang ja, sikkert ett gromt element med mindre pent utseende

Comment

Er ikke det du linker til.
          D1 spoler, svart kone.

Det har vært omtalt som DDs beste element i gjennom tidene.
          Kan grave opp linker imorgen om du ønsker.

Søker du på Digital Designs 9917 på youtube, ligger det par filmer av det elementet når jeg hadde det i min bil.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Er vel disse du sikter til i trådtittel : http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31049433
            Brukte en sånn for noen år siden, og det blir siste gangen........minus to forsterkere den gangen etter bruk av dem
            Remi Lilleng

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
              Er ikke det du linker til.
              D1 spoler, svart kone.

Det har vært omtalt som DDs beste element i gjennom tidene.
              Kan grave opp linker imorgen om du ønsker.

Søker du på Digital Designs 9917 på youtube, ligger det par filmer av det elementet når jeg hadde det i min bil.
              oki skal skjekke litt senere

Comment

ja ser ut som det funka greit det elementet egentlig... utseende skal eg ikkje sei så mye om men..

om kompisen din har evt bilder av elementet av chassiet og magnet og specs av det så sleng ut gjerne.

gjerne pris på ett i hjelspelt element også. kjøper sjeldent brukte elementer men..
                Last edited by Terranoise; 08-01-2012, 09:06.

Comment

DD elementene er såpass godt konstruert og har så trange spolegap som mulig, bla. for å være så effektive og varmeavledende som mulig. Kjører du dette i 4ohm på forsterkeren din, får du ikke bare mer kontroll på elementet, du får nok også bedre bass på kjøpet. Det du mister av max effekt i forhold til å koble i 2ohm vil du aldri merke, om ikke du skal måle max db i noen få sekunder. Det er neppe hørbart på annen måte enn at det låter strammere og mer kontrollert. Så til musikkbruk over lengre tid - kjør i 4ohm.
                  Du kan da heller kjøpe en bedre forsterker etterhvert, om ikke det er nok.

Det er mer å hente på å bygge skikkelig kasse, justere dette riktig og legge energien på skikkelig strømsystem, enn å koble ned i impedans for å plage forsterkeren litt mer...

Jeg kjører en DD 3515 på en 2X200w Mosconi og det spiller høyere enn mye annet jeg har hørt, som har myyyye mer effekt! Det hele handler om bygging og justering av shitten..
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Skjønner, jepp men det høres ut som en god plan det da.

Comment

Working...
                    X