Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av strømkabel mm...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Valg av strømkabel mm...

Jeg skal kjøre en Audison LRx6.9 sammen med to 12" subber og et frontsett. Forsterkeren skal ligge bak i bilen så der blir et strekk på en 4-5meter. Hvor kraftig kabel bør jeg gå for? Spørr fordi jeg ikke vil strekke kraftigere kabel en nødvendig bak i bilen...

Skal også strekke frem kabler til høytalerne i dørene. Den siste biten vurderer jeg å bruke de orginale kablene (Bilen er en Mitsubishi Space Star 99mod) istedenfor å strekke nytt ut til høytaleren... Vil dette på noe vis påvirke lyden negativt om jeg har en meter med orginalkabel? (Jeg har jo holdt på med hifi lenge og den evinnelige kabeldiskusjonen har jeg vert med på...så egentlig dreier det seg mest om kvadraten som trengs for at det ikke skal gå ut over lyden av den grunn...)

Jeg skal installere Infinity Perfect 6.1 i dørene fremme. Vurderer om jeg skal kjøre deling fra forsterkeren eller via delefilter (Som jeg pr nå mangler). Hva vil gi best lydkvalitet?

så stort som mulig.. 50mm2 er greit å kjøre med.
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
      så stort som mulig.. 50mm2 er greit å kjøre med.
      Mener du dette for å være på den sikre siden eller mener du Audsonen trekker såpass at vi er oppe i den klassen? Litt usikker, men mener denne ampen har et trekk på 900w rMS tot... Er det 50mm2 som gjelder?

Comment

Hvor stor sikring har forsterkeren? F.eks 120A totalt. Da holder det med 25mm2 i teorien. Så må du ta høyde for tap i kabelen om den er lang. Så da kan du f.eks gå opp til 35mm2.

Men du går aldri feil hvis du legger opp 53mm først som sist. Så kan du splitte ut til det du vil bak ved forsterkeren. Man vet aldri når man skal oppgradere, og da er det fint å slippe å bytte strømkabel

http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_82_89
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
          Hvor stor sikring har forsterkeren? F.eks 120A totalt. Da holder det med 25mm2 i teorien. Så må du ta høyde for tap i kabelen om den er lang. Så da kan du f.eks gå opp til 35mm2.

Men du går aldri feil hvis du legger opp 53mm først som sist. Så kan du splitte ut til det du vil bak ved forsterkeren. Man vet aldri når man skal oppgradere, og da er det fint å slippe å bytte strømkabel

http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_82_89
          Du har et poeng der. Jeg har vert inne å sett på kablene dere selger og blir trolig å bestille der...men må ha sikringholder og div også tror jeg. Hvis jeg ikke har div liggende da...må ta en titt i skalpet :-)

Forsterkeren er en Audson LRx6.9... Denne kjenner du vel til? Har ikke dere solgt dette før?

Comment

Vi har solgt Audison før. LRx6.9 er en fin forsterker.

Du finner sikringsholdere og alt annet du trenger på siden vår
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

det hadde sikkert holdt med 25mm2, men det blir jo som å legge en flaskehals da. tenker på kansje en dag han vil ha enda en amp å da ligger allerede kabel stor nok til det der. kansje han vil få litt blinking som følge av at kablene er litt i tynneste laget over det strekket.

jeg mener at å kjøre safe er veien å gå. koster mindre det enn å måtte bytte ut siden igjen.

det er min mening

edit: skriver svar først, leser etterpå. enig med Pål der
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Working...
              X