Announcement

Collapse
No announcement yet.

audi s3 8l hjelp til valg av komponenter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audi s3 8l hjelp til valg av komponenter

hei, jeg er helt ny her på forumet og starter like så godt med spørsmål ang valg av komponenter. jeg har to stk focal 21wx be bassere og 1 stk mac audio fearless 1000d til å drive dem med, så til spm, jeg har en mac audio fearless 5000d til å drive komponentsett og evt noe mere hvis nødvendig, men HVA SKAL MAN VELGE? noen som har erfaringer anbefalinger, eneste kriterie jeg har er at det skal være focal for hadde det i forrige bilen og var storfornøyd

Hva er Budsjett?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Hvis du har budsjett til det, så ville jeg sett på Focal sitt komponent sett! Omtrent alle der spiller klart å fint

Comment

hvis jeg skal holde omtrent samme standard som basserne så et komponentsett til ca 10 tusen

Comment

thomasEK:

er det noe spesielt sett du sikter til? da focal har sett i alle mulige prisklasser og i utgangspunktet har jeg jo bare plass til 4" i dørene fremme, men det finnes jo i allefall overgangsringer til 5,25", men vil helst ha 6,5 i dørene eller hva anbefales? basserne er jo "bare" 8" selv om jeg har to stk

Comment

6.5" vil gi bedre midbass men da må du bygge litt.Siden du skal ha focal så er det vel enten dette http://www.judysbilstereo.no/frontse...-4/focal-130kr el dette http://www.judysbilstereo.no/frontse...a-be-n5-active. På sistnevnte må du dele aktivt. Jeg vill gått for alternativ 1 og byttet forsterker til denne http://www.judysbilstereo.no/forster.../mosconi-as100
            Ole Petter Holelien

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
              6.5" vil gi bedre midbass men da må du bygge litt.Siden du skal ha focal så er det vel enten dette http://www.judysbilstereo.no/frontse...-4/focal-130kr el dette http://www.judysbilstereo.no/frontse...a-be-n5-active. På sistnevnte må du dele aktivt. Jeg vill gått for alternativ 1 og byttet forsterker til denne http://www.judysbilstereo.no/forster.../mosconi-as100
              hei igjen takk for raskt svar, men å bytte forsterker det skjer ikke for da må jeg bytte begge, for de skal synes og da er det penest med to like, og hvis det er snakk om evt bare et frontsett så klarer den jeg har seg med stor margin, men jeg skal absolut kikke nærmere på det fronsettet du foreslo, jeg har sett på focal krx3 fra før, fordeler ulemper? og jeg skal nok ikke konkurere for jeg har ingen sted å stå å montere tilpasse osv, og som jeg har lest i fler etråder her så er det vist enkelte som mislike å tape for en som ikke har gjort alt selv. jeg oppgraderer for min skyld

Comment

Krx3 er det ikke noe i veien med. Men skal du ha det hadde jeg investert noen kr og fått det skikkelig montert hvis ikke du har mulighet selv
                Når det kommer til konkuransedelen synes jeg det er synd om ikke du vil være med hvis du har lyst selv om ikke du har montert dette selv. Er mange som ikke har evnen/muligheten til å gjøre dette selv så at noen skal synes dette ikke er riktig mener jeg er synd. Miljøet er ikke så stort så målet må være å rekruttere, ikke skremme vekk folk..
                Last edited by Judys Bilstereo; 13-01-2012, 07:07.
                Ole Petter Holelien

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                  Krx3 er det ikke noe i veien med. Men skal du ha det hadde jeg investert noen kr og fått det skikkelig montert hvis ikke du har mulighet selv
                  Når det kommer til konkuransedelen synes jeg det er synd om ikke du vil være med hvis du har lyst selv om ikke du har montert dette selv. Er mange som ikke har evnen/muligheten til å gjøre dette selv så at noen skal synes dette ikke er riktig mener jeg er synd. Miljøet er ikke så stort så målet må være å rekruttere, ikke skremme vekk folk..
                  ja det må være skikkelig, jeg må få noen til å montere for meg da jeg verken har sted å stå eller noe særlig med tid til overs( to jobber og to unger) og det var derfor jeg meldte meg inn her, for å få litt kunnskap og hva som er bra og verdt å satse litt på, og evt hvem som kunne hjelpa meg med montering. jeg kjenner Kenneth Bakken fra hedmark, han monterte i min forrige bil, da han var daglig leder på innstalbay avd hamar, men han har slutta der. så da er jeg like langt..

Comment

Kan vel hende Bakken eller Bjørnar kan ta en liten kveldsjobb. Bare å spørre
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Kan vel hende Bakken eller Bjørnar kan ta en liten kveldsjobb. Bare å spørre
                      ja alt er vel mulig, skal ringe kenneth å høre med han, men jeg bor nå i oslo området så sånn sett hadde det vært lettere å bruke noen i område oslo akershus

snakka forresten med han på audi-art, han virket som en flink og oppegående person )

morten

Comment

Ketil er flink han å ja
                        Ole Petter Holelien

Comment

hva med spillere i 2 din? kriteriene mine er at det skal være navi,og touch skjerm. noen som har noen i ideer om hva som kan anbefales, burde den ligge på omtrent samme pris som focal krx3 eller ?trenger man ikke så bra spiller da man bruker ekstern forsterker?

Comment

spiller kjøpt det blei Kenwood DNX7260BT

Comment

hva anbefales av et tre komponentsett eller to komponentsett hvis vi snakkes samme prisklasse dvs rundt 10 tusen?

Comment

Working...
                              X