Announcement

Collapse
No announcement yet.

For stor/liten kasse eller for liten port?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

er usikker hvor mye hz opp og nedover kurva går fra sub utgang en surround forsterker jeg, eller så er subkassa så ned tunet at elementet sliter med de mørkeste tonene! loll , kanskje bygge kassene om til slisseport eller en port til. når blir det litt gjetting her men.... gøy å spekulere og teste også egentlig.... men prøver alt i bil først så får jeg finstille på hz der på subben.
    Last edited by Terranoise; 13-01-2012, 00:47.

Comment

Dag johansen kasse usikker på hvor dypt de går, men spiller basstester så de holder ingen som trur jeg har 2x10 baki iaffal
      Lars Ole Spitalen
      bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
      anlegg: DD, mtx, kenwood
      skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

høres morro ut! men er det 2x10 i samme kasse? jeg må ha mine i hver kasse for seg skjønner du....det er gøy med bra kasser,små element og store gleder vettu! 8-)

Comment

Stemmer, felles kasse med felles port
          Ja er fornøyd me de, så vil prøve 15" i samme serien
          Lars Ole Spitalen

Comment

Aha ja men det kan bli gøy det.

Hadde besøk av en kompis i dag og demonstrerte litt, han mente jeg hadde for liten effekt på subben
            (50rms fra denon forsterker bare da!) pga den blafrer/vrenger for mye ved LAV hertz og at kassa var kanskje litt for stor... det kan kanskje stemme også... fant ut jeg hadde en ca 30-35L fabrikkbygd bassreflex kasse liggende... skal prøve med DD elementet i den og se om det blir evt bedre... bare sånn for å teste liksom..... blir kanskje dumt å teste med så liten effekt på elementet uansett at alt blir ukontrollert ved dype toner og...humm.. har vell kanskje material liggendes for å slenge sammen ei DD kopi kasse også..ellers bare kjøper jeg ett par nye siden de er så fine.

Comment

Prøv med skikkelig forsterker først vel!

Så bytter du kasser etterpå

Comment

ja tror det...he he..

Comment

Test DD sine mål hvis du ikke blir fornøyd, mine får litt for lite effekt av en mtx 1000 xd, litt lyst til å teste me en litt større forsterker
                  Lars Ole Spitalen

Comment

ja blir nok til det, men har litt trua på at LITT større forsterker hjelper også for å få mer kontroll på elementet..(som nevnt er det bare 50rms fra en denon reciver som er tilkobla nå) ene nye dd subben står i en ca 30l bassreflexkasse nå til innspilling og slikt..spiller ikke så dypt men ellers fint ..har ikkje testa noe serlig høyt enda heller.. skal teste alt når alt er kobla opp i bil med BILSTEREO forsterker, da får eg vite litt bedre resultater..

Comment

Working...
                    X