Announcement

Collapse
No announcement yet.

4xDynabel DY9242 12", en eller to forsterkere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4xDynabel DY9242 12", en eller to forsterkere?

Kjapt og enkelt :-)

Har 4 Dynabel 12" DY9242, tåler 500 RMS pr sub.

Har gått til innkjøp av JBL GTO 140001 - Effekt RMS @ 4 Ohm 1 x 1200 Watt, Effekt RMS @ 2 Ohm 1 x 1500 Watt.

Skal jeg ha alle 4 subbene på en forsterker, eller to sett med en forsterker og 2 sub?

Blir 375 watt VS 600 watt pr sub. Tåler subbene 600 watt??

Kjør mer effekt på subbene så får du bedre headrom (altså at forsterkeren har bedre kontrol over subben) + du slipper eventuel klipping fra forsterkeren som kan svi subbene like kjapt som om du forer dem med for mye effekt.

100 watt over hva dem tåler er ikke så mye så kjør på med 2 forsterkere sier jeg. Jo mer jo bedre.

NB: Når du stiller gainen på forsterkeren så vær litt varsom da for mye effekt kan resultere i svidde subber men tviler sterkt på at du klarer å svi dem med det første. Bare vær forsiktig når du spiller. Du hører fort om du bånner spolen i magneten eller om forsterkeren klipper
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Noen andre som kommer med innspill? :-)

Comment

Hva med faktisk bare å prøve det du har, og gjøre deg opp din egen mening om det funker bra som det gjør??

Om 2 stk sier at du har nok effekt, og 2 stk sier at du godt kan ha mer så er du alikevel like langt.. Det er MITT innspill
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Vil ha så mye effekt som er mulig, men tåler subbene det?

Comment

Og regner med at det er mulig og koble sammen 2x jbl gto 14001 og jbl gto 1004, uten problemer?

Har mekka sammen 4x70AH batterier, så strømmen leverer nok :-)

Comment

Hvorfor koble sammen 3 forsterkere? Og hvordan tenker du å koble de sammen?

Hvis du vil ha mest mulig effekt, sier det vel seg selv at mer watt er mer lyd. (i dette tilfellet). Forresten; du sier du har 4 batterier - hvordan er det da med TB3 og dynamo?
              /// BIS

Comment

2 monoforsterkere og 1 4 kanalers, blir vell med koblinger mellom de? RCA via AUX out og Input?

Er 4 batterier som er parallellkoblet sammen, dynamoen er original, det er snakk om en stor diesel GMC Vandura, noe à Starcraft. Rekner med at vi korter det ned til 3 batterier, da den ene fram er bare midlertidig og lekker, mener jeg.

Comment

Working...
                X