Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til laging av custom griller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

er det ingen som kjenner noen som kan utføre slike oppdrag på bestilling? Jeg har selv ett par griller på tegnebordet som jeg ønsker å få laget, men jeg må ha noen til å lage dem for meg.
    Sture Vedal

Comment

Har selv hørt med noen sveisefirma i nærleiken.
      De mener det er en type småjobb som vil koste mer enn selve stereo´n (de skulle bare visst) .
      Ellers, så prioriterer de ikke slike småjobber her rundt på Jæren.
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Noe som kunne vært brukt til noe?

Kanskje?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Har jeg lyst på slik netting som grill, så kjøper jeg heller ei sil, sikkert mye billigere...

oh wait, jeg vil ikke ha slikt som grill
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

Passer ikke helt som høytalerbeskyttelse/grill i mine tanker.
            Føler slik hønsenetting blir mest brukt på å "style" mopeder eller grusomme bodykit til enkelte biler.

Comment

Hvis man tar en polert metallring rundt og dette her festet til den på baksiden, så er det med ett litt mer fancy
              Mvh Tony

Comment

Good find Tony! Denne her burde jo absolutt kunne bli noe pent! Sett igang svärven, lag en pen ytterring i børstet stål og en innerring for å klemme fast nettingen.

Denne derimot.... Hmm, nå fikk jeg lyst på sommerkoteletter og burgere

De skulle vel ikke lage liknende produkter i kobber, messing og slikt også vel? Vet jeg hadde navnet på et firma som produserte metalltekstiler, altså "stoff" vevd av tynn tråd av messing, kobber, you name it. Må finnes noe artig å bruke slikt til

EDIT: jeg fant filtreringsnetting til industriformål, stort sett kobber, bronse og rustfritt. Kanskje litt mye bling for mange, men utvalget er det ikke så mye å si på; trådstørrelsene variererfra 0,1 til 0,7 mm.

Måten B&W har gjort det på i Jaguar C-XF er heller ikke så uffent, men akustisk transparent er vel ikke akkurat ordet. Uansett bør dette kunne ordnes med tynne metallplater hos nærmeste lasergravering/vannjetfirma.

EDIT-EDIT: om man polerer plata først og gjør utfresningene litt større kan man jo lage noe som minner om Shures klassiske 55SH. Vintage høyttalergriller?

Snublet også over munnspillmicen Shure 520DX. Tweeterpod?

Ligger på ebay til 109 USD, men som selgeren skriver: Manufacturers have rules called “Minimum Advertised Price” or MAP. Legitimate dealers all agree to sell at this “MAP” price ALTHOUGH they can sell on “best offers” and privately for any amount they wish. If you see another seller selling a product lower than this price chances are we will beat their deal…but we cannot openly advertise this FACT.

We want to encourage you to contact us to match or beat those deals and still to close the sale through ebay (so that we do not violate the spirit of trust with them).
                Med andre ord er det nok mulig å få endel prosenter...
                Last edited by epifant; 21-11-2007, 02:12.

Comment

Originally posted by epifant View Post
                  Good find Tony! Denne her burde jo absolutt kunne bli noe pent! Sett igang svärven, lag en pen ytterring i børstet stål og en innerring for å klemme fast nettingen.

Denne derimot.... Hmm, nå fikk jeg lyst på sommerkoteletter og burgere

De skulle vel ikke lage liknende produkter i kobber, messing og slikt også vel? Vet jeg hadde navnet på et firma som produserte metalltekstiler, altså "stoff" vevd av tynn tråd av messing, kobber, you name it. Må finnes noe artig å bruke slikt til

Ser for meg en ring av børstet stål, med 4 M5 umbrako skruer gjennom og den sikteduken (som det heter!) i midten. Tror det kunne vært najs *tenke*.

Tror de bare har i stål er jeg redd, men kan høre med de.
                  Mvh Tony

Comment

Originally posted by NeDD View Post
                    Passer ikke helt som høytalerbeskyttelse/grill i mine tanker.
                    Føler slik hønsenetting blir mest brukt på å "style" mopeder eller grusomme bodykit til enkelte biler.
                    Word up! Det ser ut som ricer-netting
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

Ok, tar litt tilbake noe av det jeg sa, om man hadde fått til noe lignende den, så kunne det blitt bra
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Noen som er gode til å designe her da? Jeg får lissom aldri helt ideene mine ut på hverken papir eller datamaskin
                        Mvh Tony

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                          Noen som er gode til å designe her da? Jeg får lissom aldri helt ideene mine ut på hverken papir eller datamaskin
                          *kremt*

Anyhow; Hvor mye bør det koste å laser-/vannskjære 9 griller, da? Og hvem driver med dette?
                          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

www.broderieksperten.no

Comment

Aha.. Og de kan også kutte/skjære hull i plater..? Virket nesten som om de bare kunne gravere..
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

De kan gjøre mye annet. Sjekk Produkter/Tjenester eller du kan sjekke bilder av bilen til Anders / autod.

Comment

Working...
                                X