Originally posted by hc_tk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Erfaringer med Peerless xxls subbene?
Collapse
X
-
Jeg har en audi a4 stasjonsvogn. de blir drevet av en stk helix A4, så de får 150 watt pr sub i 4 ohm.
Personlig er jeg ikke noe overdrevent basshue, men har testet de skikkelig. hele bilen skranglet noe jævelig og hadde fortsatt MYE slaglengde å gå på. Disse har også ganske høy følsomhet.
Mine står i ca 65l lukket kasse.
Comment
-
Originally posted by hc_tk View PostJeg har en audi a4 stasjonsvogn. de blir drevet av en stk helix A4, så de får 150 watt pr sub i 4 ohm.
Personlig er jeg ikke noe overdrevent basshue, men har testet de skikkelig. hele bilen skranglet noe jævelig og hadde fortsatt MYE slaglengde å gå på. Disse har også ganske høy følsomhet.
Mine står i ca 65l lukket kasse.
Har du hørt noen av de andre subbene som er nevnt i denne tråden og kan du beskrive forskjellen isåfall?
Comment
-
Jeg hadde Polk Audio DR104DVC før XXLS og disse spillte mer brutalt, men ikke like "fint".
XXLSene er veldig musikalske og parrer bedre opp mot midbassene.
Comment
-
Originally posted by hc_tk View PostJeg hadde Polk Audio DR104DVC før XXLS og disse spillte mer brutalt, men ikke like "fint".
XXLSene er veldig musikalske og parrer bedre opp mot midbassene.
Comment
-
To 12" tilsvarer rett under tre 10" så du får mer membranareale per krone, mer nivå nedover og høyere følsomhet.
To B&C 15TBX100 vil derimot gi enda mer nivå, enda høyere følsomhet og enda mer membranareale - med samme kassevolum. To B&C tilsvarer rett under tre Peerless 12".
Comment
-
Originally posted by epifant View PostTo 12" tilsvarer rett under tre 10" så du får mer membranareale per krone, mer nivå nedover og høyere følsomhet.
To B&C 15TBX100 vil derimot gi enda mer nivå, enda høyere følsomhet og enda mer membranareale - med samme kassevolum. To B&C tilsvarer rett under tre Peerless 12".
B&C er jo nesten dobbelt så billig som to XXLS 12" også, så vurderes!
Comment
-
Originally posted by epifant View PostDe er vel litt dyrere; 2 507,-/stk for B&C og 2 115,-/stk for Peerless. Men man får mer ytelse per krone. Parts Express er en velansett nettbutikk og absolutt trygge å handle fra.
Beklager dumme spørsmål, er relativt fersk innen området..
Comment
-
Med én TBX brokobler du forsterkeren. Da sitter du med 8 ohms impedanse og ca 250 watt.
Med to ville jeg først ha forsøkt å koble ett element per kanal. Det gir deg ikke mer enn ca 75 watt per element i 8 ohm, men TBXene er så lettdrevet (ca 93dB om jeg husker riktig) at jeg egentlig tviler på du vil savne effekt. Skulle det derimot ikke bli nok er det gjort på 2 minutter å paralellkoble elementene til 4 ohm og brokoble forsterkeren så du har ca 450 watt å leke med. DET burde være mer enn nokLast edited by epifant; 17-02-2012, 14:01.
Comment
Comment