Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skoda Pick Up som "lydbil"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skoda Pick Up som "lydbil"?

    Har lenge vert litt sugen på en Skoda Pick Up for å bygge anlegg i. Har hatt tre slike biler før og inbiller meg at det må være ideelt å bygge noen gromme element på planet med port inn i hytta på denne. I Ford Lightningen måtte jeg gjennom to vegger da hytta og plan var seperat, men i Skodan er det bare en vegg.... Masse demping og isolering samt noen kjekke element innvendig i bilen må jo bli et greit "trykkammer"?

    Noen som har gjort dette før?

    Jeg ville i så tilfelle bygget bilen fin med Caddy front og litt senk og kansje en TDI motor... Kan ikke for det, men har et litt svakt punkt i hjertet for disse bilene. Billige er de og. Tenkte kansje mine GZPW12 hadde passet bedre i denne en i familielørjå....

  • #2
    Prøvde å lete litt på google, men fant ikke den Skodan jeg tenkte på... Så en sånn lydbil engang, med rekker med bass elementer baki.. Var tøff den, å spilte som juling

    Type sånn:



    Som var bygd opp noe lignende sånt baki:



    Comment


    • #3
      Det er en Skoda "Fun" utgave. Disse har egentlig en "cab" funksjon er du flytter veggen bak og vips du har tre nye seter under åpen himmel.... Husker en Mini Pick Up fra Gatebil en del år siden. Grønn en med plexiglass over planet. Sikkert noen som kjenner til den. Likte den godt! Ville kansje ikke bygget noe så "åpent" på planet, men det måtte definitivt vert synlig utenfra....

      Comment


      • #4
        Ice audio hadde en skoda pickup som demobil da de var nye på markedet.. Mener det var store båndpasskasser i hele planet og porter inn i kupeen. Synes jeg har skimtet noen bilder av den i bakgrunnen i en prosjekttråd omhandlende en annen bil. Muligens bassdal sine prosjekter?
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          Frode sævik fra bassbrother brilljerte rundt med en slik en med 3 stk Focal 12 bakerst på planet.

          Comment


          • #6
            http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=12835
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              Yeapp. Den ja

              Comment


              • #8
                Se det... Noe sånn ja, men kansje enda litt mer "feit"... Litt tyskerstuk med dorullfelger, kansje no bredding og senk. Samt kansje litt mer show lakk osv... Planen var åbygge i Space Staren, men usikker på om jeg liker bilen....

                Comment


                • #9
                  Noen som vet hvordan reglene er for å bygge om bærende deler av karosseriet? Ser for meg at i en slik pick up må man bytte ut bakveggen med noe mer egnet for å montere subber i. Ville hatt elementene synlig i bakveggen i stedenfor å skjule alt på planet...

                  Hvis noen kommer over eller vet om bilder av Skoda Pick Ups eller liknende biler som kan være aktuelle alternativer, så er jeg taknemmlig for linker osv. Har søkt google, men der er svært lite å finne. Rart at så få har bygget på disse kule pick upene? Enda større grunn for å ta tak i en slik :-)

                  Comment


                  • #10
                    På en Skoda Fun vil jeg tro bakveggen ikke er bærende. Siden den fungerer som en dør.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Sånn til info: Alle forandringer skal godkjennes av biltrangsynet. Jeg var dum nok til å spørre om hvordan det er og flytte chassi nr, å forklarte hvorfor... Nei da måtte jeg forhåndsgodkjenne ombygging fra 5 seter til 2 seter etc. Alle ombygginger skal framlegges å søkes om i forkant. Så mitt råd: Hold kjeft og bare gjør det :P

                      Comment


                      • #12
                        Mitt råd er; skriv en kort og informativ søknad til BT. Møt opp og lever søknaden og ta en kjapp gjennomgang. Vær høffelig og ydmyk når du har med BT å gjøre. Ikke noe sjakktrekk å prøve å lære dem noe om de ikke er enige med deg. Har god erfaring med det på egen bil. Fikk godkjent alt jeg søkte om. Og det var ikke lite
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          På en Skoda Fun vil jeg tro bakveggen ikke er bærende. Siden den fungerer som en dør.
                          Nei den er nok ikke det. Men de bilene er litt anderledes oppbygget. Litt annen trim rundt om og jeg liker dem ikke utseendemessig. Eneste var om man kunne fjerne alt dette og sette på plain trim fra den andre modellen og fortsatt ha fordelene med bakveggen.

                          Men jeg tror det vil være lettere å forsterke den andre typens bakvegg for så å kutte ut en å måtte lage en helt ny vegg til Fun modellen...? Jeg vil den skal være helt clean og enkel, men lav og "brei".... Kansje en audi 1.8turbo motor i... :-)... Lov å fantasere litt... Må bare få solgt min E85 Nissan 200SX med 465whp først :-)

                          Comment


                          • #14
                            Hva med en gammel Caddy? De er tøffe og du kan fint montere en GTI 16V motor i den. F.eks med doble 40 weber eller dellorto
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                              Hva med en gammel Caddy? De er tøffe og du kan fint montere en GTI 16V motor i den. F.eks med doble 40 weber eller dellorto
                              Jeg liker godt den gammle caddyen, men den er vanskelig å finne i god stand og så er den gammel! Skodan kommer også i Caddy utgave. Noe de fleste ikke er klar over siden de ikke ble solgt i Norge.



                              Det "stuket" jeg ønsker å få til er ala dette:





                              Jo mer jeg søker på nett jo mer kule ting dukker opp. Ville satt i en TDI motor i en skoda, men det er ikke så enkelt...Kansje poloen sin tdi passer over?! Får se hva det blir... Man må altid ha litt planer og ideer :-)

                              Comment

                              Working...
                              X