Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Focal 165

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med Focal 165

Hei!

Kjøpte meg nettopp et brukt Focal 165 frontsett. Da jeg omsider fikk det i posten, så viste det seg at basselementene hadde "stivnet". Det ene elementet stod i "normalstilling", mens det andre var spendt innover. Når jeg prøvde å trykke elementet inn, for å se om det bevegde på seg, så fikk jeg ingen respons.. Da jeg koblet elemtentet opp til hjemmekinoforsterkeren, så spilte det kun litt lys diskant.

Er det noen her som kan fortelle meg hva som har skjedd med elementene? Er de ødelagte beyond repair, eller kan de fikses?

Etter nærmere inspeksjon av elementene, så oppdaget jeg at det var mulig å vri på magnetene... Er dette normalt?

Mvh Asle
    Dynabel | Alpine

Høres ut som det har fått mye juling i postgangen. Hvordan var dette pakket inn?
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Den ble sendt i en "smartpost"-eske(35x30x10). Avsender hadde pakket en del papir rundt de ulike komponentene i settet.
      Dynabel | Alpine

Comment

Du får høre med avsender. Det er han som skal ta dette med posten om høyttalerne er blitt skadet i transporten. Og kan være nærliggende å tro de har fått seg et kraftig slag. Siden magneten er løs.

Er verdt et forsøk.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Ok. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg kan få erstatning? Ser for meg at det er et papir-styr uten like. Stemmer dette?
          Dynabel | Alpine

Comment

Var frontsettet pakket inn i ORGINAL eskene ?

Elementene er vel innpakket i isopor orginalt, og de skal tåle litt da..
            Kjedelig at sånt skjer

Jeg bruker ALLTID pakke inn veldig godt med boble-plast når jeg sender ting i posten..

Comment

Nei, settet var pakket i en eske på 35x30x10. Kun avispapir..
              Dynabel | Alpine

Comment

Originally posted by Homlesnurr View Post
                Nei, settet var pakket i en eske på 35x30x10. Kun avispapir..
                Ohh, det hørtes ikke serlig bra ut, har vel lett for å bli skadet når det kun er pakket inn i avispapir.. blir vel lite beskyttelse

Høyttalerne har sikkert fått en god del juling under frakt kanskje ?

Vet ikke om Selger, eller Posten som får skylden ?

Comment

Ikke vet jeg.. Leverte settet tilbake på postkontoret nå, så jeg får vel bare krysse fingrene for at de tar på seg skylden.. Er jo uansett kun snakk om en 700kr, så det er jo ikke verdens undergang.
                  Dynabel | Alpine

Comment

Greit nok at 700,- ikke er allverdens, men der er allikavel 700,-
                    Detter er jo ikke din feil og dette skal ikke koste deg noe som helst. I dette tilfellet er det jo avsenders feil, man pakker ikke inn høyttalere i avispapir Denne gangen er det ikke posten som er ansvarlig. Men en komplett idiot av en avsender.
                    Men desverre er også Posten norge rett og slett tilnærmet totalt ubrukelige av og til men ikke i dette tilfellet her.
                    Har selv veldig god erfaring med Schenker og Tollpost. Der har det aldri vært noe som helst tullball eller ødelagte ting.
                    Husk og pakke ting inn i orginalemballasjen.

PS!! Dette må du ta opp med han du har handlet med !!!
                    Bare og få hevet kjøpet.
                    Last edited by Sound Quality; 16-02-2012, 18:12.
                    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

Hadde dette vært pakket ordentlig inn så hadde det nok ikke skjedd mye skade i postgangen. Det er en grunn til at originalemballasje er såpass ordentlig som den er. Man kan ikke tulle tunge gjenstander inn i avispapir og satse på at posten(eller andre) skal behandle dette med silkehansker.

http://www.youtube.com/watch?v=9Nv28lunRSY

Har selv fått tilsendt 2stk 11" Focal subber liggende løst i en gedigen eske full av bare sammenkrøllet avispapir. Den var sikkert fullstappet av ppir da den ble sendt, men halvparten var blitt komprimert av de løse subbene som hadde rullet rundt inni esken og det var bare flaks at de begge var hele..
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Fikk noen runder den pakka der
                        Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                        Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

14 dager har snart gått og jeg har enda ikke hørt noe fra posten. Hva bør jeg gjøre nå? Hvor lang behandlingstid bør jeg regne med?
                          Dynabel | Alpine

Comment

4 til 5 uker fikk jeg beskjed om når jeg ringte de for å melde tap/skade

Comment

Fikk et brev fra posten i dag. Der sto det at de skulle dekke skadene og føre pengene over på min konto. Da er jeg meeeget happy!
                              Dynabel | Alpine

Comment

Working...
                              X