Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilspiller tilkoblet inne/220V

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilspiller tilkoblet inne/220V

Jeg har en bilspiller jeg vil koble opp i garasjen slik at jeg har litt lyd mens jeg skrur. Tenkte bare jeg skulle spørre her hva dere anbefaler jeg skal bruke som strømkilde til denne? Kan selvsagt ha et batteri med en lader på, men tenkte om der er andre åpenbare strømkilder som funker greit?

Har en strømforsyning 12v til led belysning...Denne takler ca 300w... men er usikker... Blir kun spiller og 4stk 6x9

Hva ville dere brukt? Har en liten vedlikeholdslader "nok" til en spiller?

rcS

det meste av 12V strømforsyninger funker selv har jeg brukt alt fra pc,strømforsyninger til batterier det meste funker bare det klarer å levere litt effekt ville nok valgt noe som klarer å levere 5ampere på 12 volt i allefall
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

300w/12 = 25A
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

Comment

De fleste spillere jeg har vært borti har hatt 10A sikring.

10Ax12V=120 watt / 4x20 watt + displaybelysning, drivverk osv.

Vil tro en grei PC-PSU vil kunne gjøre jobben. LED-PSUen er nok beregnet for konstant last, ikke relativt store svingninger slik en forsterker krever.

Comment

Originally posted by HLS View Post
          300w/12 = 25A
          Er antagligt 300w ved 230v.

Er nok rundt 10 år siden eg testa spillere. Da brukte eg ein strømforsyning som taklet 1,5A på 12v. Dette fungerte sammen med 2 høgtalere på normale lyttevolum.
          So eg rekner med at iallefall 3A på 12v skal holde greit sjøl om ein spiller litt høgt med 4 høgtalere.

Comment

Takker for svarene... Tenkte jeg skulle felle denne inn i veggen samt høytalerne. Bakveggen er enda ikke lukket og isolert så jeg kan lage litt kasser bak for bedre lyd....

Har et par Boston Pro 6x9... Har dere noe formening hvor stor kassen ca bør være? Tett kasse

Comment

Working...
            X