Originally posted by Typhon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
et par litt lure spm ang. lyd
Collapse
X
-
-
Originally posted by Erik André View Postjeg skal like å se en 4" som spiller med driv ned i 60hz.. 4" er i mine øyne en mellomtone, du for skaffe deg en 5-8" midbass hvis du skal true den ned i 60hz gitt.
4" ned i 60hz er ikke passelig greit, det er idioti
njaa, si ikke det
Bare sjekk ut Seas H1152 CA12RCY, som har en frekvensgang som "starter på" 55hz , men den er 4,5" da, så på en måte har du rett, men denne er ikke langt unna å være 4tomms..Med mindre tillpassningsarbeid får en da alltids plass til denne hvor det egentlig skal være en 4tomms høyttaler..
http://www.mamut.net/dynabel/se_4222...-p_-_h1207.pdfsigpic
Comment
-
Originally posted by suicide View Postnjaa, si ikke det
Bare sjekk ut Seas H1152 CA12RCY, som har en frekvensgang som "starter på" 55hz , men den er 4,5" da, så på en måte har du rett, men denne er ikke langt unna å være 4tomms..Med mindre tillpassningsarbeid får en da alltids plass til denne hvor det egentlig skal være en 4tomms høyttaler..
http://www.mamut.net/dynabel/se_4222...-p_-_h1207.pdfMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
http://www.mamut.net/dynabel/se_4222...-p_-_h1207.pdf[/QUOTE]
den var jo heftig den. men det var jo 8 ohms da. veit ikke åssen det gjør seg på forsterkere som er beregnet for 4 ohm. spiller nok ikke like heftig som en 6.5" ihvertfall ikke på litt høyt volum. de 4" jeg har i bilen nå skal i spesifikasjonene sine gå helt ned til 52 hz eller noe sånt. men aldri i verden om det er noe trøkk da.
Comment
-
Spesifikasjonene kommer helt an på hvordan elementet er montert, det må man ikke glemme. 8 ohms elementer på bilforsterkere er helt uproblematisk. Forsterkeren "sliter" mindre og blir mindre varm, men man mister samtidig 3db. Et element har riktignok aldri lineær impedanse uansett, og i praksis vil du nok ikke merke mye til det.
Comment
-
3db er jo ikke så veldig mye da. men syns det er litt kult å spille høyt å. og da blir det fort mye. veit jo at det kommer ann på monteringen men regner med at spesifikasjoner er basert på en standarisert norm.
Comment
-
Originally posted by Jonnis View Postså det betyr at man kan dele opp signalkabelen med så mangen "y-ledd" man vil..
og kjøre 20 forsterkere på en linje utgang?
Grunden til at eg spør.. er at eg lurer på om hva som blir best for meg?
har ett fronsett hertz mkl165 og 2stk 2kanals forsterkere som eg tenkte å drive frontsettet med..
frontsettet har 2 innganger på delefilteret slik at man kan kjøre bi-amping på det.. vet ikke om bi amping er riktige ordet..
og har en alpine spiller med muligheten til å koble om slik at man kan bruke front og bak kanalene til å være diskant og mid bass utganger isteden..
så har 2 alternativer:
#1: ha spiller på diskant og midbass. Og bruke en forsterker til diskant og en forsterker til midbass..
#2: ha spiller på vanlig front og bak utgang.. og ved hjelp av y-ledd utav kun frontutgangen på spilleren, bruke en forsterker til høyre og en til venstre side.
Hva er best? virker litt tull å bruke en forsterker til kun diskant egentlig..
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostGIEF!!!
EDIT: kunne kanskje vært nyttig å samle alle disse oversiktene i en tråd for seg selv? Har vi noe slikt? Kunne ikke finne noe når jeg søkte...Last edited by epifant; 12-08-2008, 17:48.
Comment
Comment