Originally posted by Øyvind
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
et par litt lure spm ang. lyd
Collapse
X
-
-
ok da er det jo greit da. forsåvidt så kan jeg forstå at det er paralell når jeg tenker litt på det.
Comment
-
Originally posted by dan View Postkjekk tabell det der. men som nevnt i posten ovenfor så hadde det vært kult med en med litt anbefalninger på. har også et spm.til. hvordan vil det være å dele et 2 veis kompsett med 4" midbass på ca 60 hz mot sub. vil det bli så lavt at de frekvensene i det området faller litt bort eller vil det gå sånn passelig greit?
4" ned i 60hz er ikke passelig greit, det er idiotisigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Originally posted by Erik André View Postjeg skal like å se en 4" som spiller med driv ned i 60hz.. 4" er i mine øyne en mellomtone, du for skaffe deg en 5-8" midbass hvis du skal true den ned i 60hz gitt.
4" ned i 60hz er ikke passelig greit, det er idioti
Comment
-
En 5.25" eller 6,5" vil funke utmerket ned til 60hz, kanskje under også. Spørs på hvor bra element du kjøper og hvor bra du monterer den. Demper du døra (hvis det er her du har tenkt å montere den) og monterer den så den sitter fast ordentlig så skal det ikke være noe problem å true den ned under 60hz.
finnes ikke dumme spørsmål.. bare å spørresigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Originally posted by Øyvind View PostVed paralell kobling er spenningen den samme, men summen av grenstrømmene er lik strømmen......--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
Comment
-
Originally posted by Jonnis View Postså det betyr at man kan dele opp signalkabelen med så mangen "y-ledd" man vil..
og kjøre 20 forsterkere på en linje utgang?--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
Comment
-
nå skal ikke jeg ha 20 forsterkere da... heldigvis. skal bare dele opp så jeg kan kjøre midbassene aktivt. har også bestilt en sånn linjedriver av Engen Audio så da skal vi prøve det å. noen som har formening om hva som vil funke best til frontsettet. skal kjøre mellomtone og diskant passivt og midbassene aktivt. vil det være best med en 4 kanaler eller to 2 kanalere. selvfølgelig har begge valgene så like spesifikasjoner som mulig.
Comment
-
Originally posted by klovnster View Posthva med en 4 kanaler og en 2 kanaler?
Comment
-
Originally posted by klovnster View Posttenkte mer 2 kanaler til midbass og 4 kanaler til diskant og mellomtone
ser det er en liten diskusjon om dokumentasjon. er det ikke bare å ta en haug med bilder av alt som er også velge de mest forklarende og nødvendige? det er min plan på det området.
Comment
Comment