Announcement

Collapse
No announcement yet.

et par litt lure spm ang. lyd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Øyvind View Post
    Ved paralell kobling er spenningen den samme, men summen av grenstrømmene er lik strømmen......
    men når du splitter en signalkabel er det serie eller paralell?
    www.bilradiosenteret.no

Comment

Originally posted by dan View Post
      men når du splitter en signalkabel er det serie eller paralell?
      Paralell....
      Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

ok da er det jo greit da. forsåvidt så kan jeg forstå at det er paralell når jeg tenker litt på det.
        www.bilradiosenteret.no

Comment

Originally posted by dan View Post
          kjekk tabell det der. men som nevnt i posten ovenfor så hadde det vært kult med en med litt anbefalninger på. har også et spm.til. hvordan vil det være å dele et 2 veis kompsett med 4" midbass på ca 60 hz mot sub. vil det bli så lavt at de frekvensene i det området faller litt bort eller vil det gå sånn passelig greit?
          jeg skal like å se en 4" som spiller med driv ned i 60hz.. 4" er i mine øyne en mellomtone, du for skaffe deg en 5-8" midbass hvis du skal true den ned i 60hz gitt.
          4" ned i 60hz er ikke passelig greit, det er idioti
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
            jeg skal like å se en 4" som spiller med driv ned i 60hz.. 4" er i mine øyne en mellomtone, du for skaffe deg en 5-8" midbass hvis du skal true den ned i 60hz gitt.
            4" ned i 60hz er ikke passelig greit, det er idioti
            var det jeg trudde. men måtte jo spørre. er fersk i gamet så da kommer det noen dumme spørsmål. har tenkt på en midbass i 6.5 eller 5.25. må se hva som passer meg best når tiden er inne
            www.bilradiosenteret.no

Comment

En 5.25" eller 6,5" vil funke utmerket ned til 60hz, kanskje under også. Spørs på hvor bra element du kjøper og hvor bra du monterer den. Demper du døra (hvis det er her du har tenkt å montere den) og monterer den så den sitter fast ordentlig så skal det ikke være noe problem å true den ned under 60hz.

finnes ikke dumme spørsmål.. bare å spørre
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Øyvind View Post
                Ved paralell kobling er spenningen den samme, men summen av grenstrømmene er lik strømmen......
                og i dette tilfelle er det snakk om "AKTIVE" innganger som ikke trekker noe særlig med strøm (rundt 10uA) men bruker signalen for å styre forsterkningen av den samme...
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

så det betyr at man kan dele opp signalkabelen med så mangen "y-ledd" man vil..
                  og kjøre 20 forsterkere på en linje utgang?

Comment

Originally posted by Jonnis View Post
                    så det betyr at man kan dele opp signalkabelen med så mangen "y-ledd" man vil..
                    og kjøre 20 forsterkere på en linje utgang?
                    teoretisk skal fungere men da bør inngangs folsømheten økes slik at signalen må forsterkes mer.... men 5-6 forsterkere fungere 100% faktisk med 20 forsterkere må du ta hensng til andre parametrer da impedansen blir lavere så vil frekvens responsen ikke blir linear....
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

nå skal ikke jeg ha 20 forsterkere da... heldigvis. skal bare dele opp så jeg kan kjøre midbassene aktivt. har også bestilt en sånn linjedriver av Engen Audio så da skal vi prøve det å. noen som har formening om hva som vil funke best til frontsettet. skal kjøre mellomtone og diskant passivt og midbassene aktivt. vil det være best med en 4 kanaler eller to 2 kanalere. selvfølgelig har begge valgene så like spesifikasjoner som mulig.
                      www.bilradiosenteret.no

Comment

hva med en 4 kanaler og en 2 kanaler?
                        www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by klovnster View Post
                          joda skal jo ha en 2 kanaler til subben å da. men tenkte på til bare frontsettet. er det noen forskjell på å ha to 2 kanalere eller en fire kanaler?
                          www.bilradiosenteret.no

Comment

tenkte mer 2 kanaler til midbass og 4 kanaler til diskant og mellomtone
                            www.eirikaspaas.com

Comment

tenkte mer 2 kanaler til midbass og 4 kanaler til diskant og mellomtone
                              veit ikke helt jeg. kanskje. må tenke litt på budsjett også. må bygge etterhvert som det kommer penger. har en datter på 9 mnd. som krever sitt hu å. men det kommer. har litt lyst til å bygge så simpelt som mulig, syns det er litt kult hvis det er mye lyd av lite ting. hvis du skjønner.

ser det er en liten diskusjon om dokumentasjon. er det ikke bare å ta en haug med bilder av alt som er også velge de mest forklarende og nødvendige? det er min plan på det området.
                              www.bilradiosenteret.no

Comment

Delefrekvenser og slikt er jo da et "issue" som må vurderes.
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                                X